09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 16 شهریور 1398 در ساعت 12 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سلامتی روده برای بدن مهم است و تاثیر زیادی روی سلامتی کل بدن خواهد گذاشت. روده مواد مغذی موجود در غذاها را جذب می‌کند و سبب ارتقای سطح سلامتی ما خواهد شد و اگر کار این بخش از بدن به مشکل بر بخورد ما را دچار مشکلات و بیماری های زیادی خواهد کرد. یکی از بیماری ها و مشکلات اساسی که ممکن است برای روده به وجود بیاید بیماری سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است. پزشکان اعلام کرده اند که بیماری سندروم روده درمان قطعی ندارد و برای کنترل آن باید از میزان استرس روزانه و زندگی تان کم کنید و پرهیزهای غذایی درستی داشته باشید و ورزش کردن منظم را نیز فراموش نکنید. داروهایی خاص نیز برای این بیماری وجود دارند که باید با صلاح دید پزشکتان آنها را مصرف نمایید تا بتوانید این بیماری را کنترل کرده تا به مرحله خاموشی برسد.

بیماری سندرم رودهٔ تحریک‌پذیر به‌میزان مشخصی توجه و مراقبت‌های خاص نیاز دارد و باید روند زندگی تان را به طور کل اصلاح کنید تا بدن سالم و سرحالی داشته باشید. در این بیماری روده، نشت‌کننده است. این بیماری به این دلیل به وجود می آید که باکتری‌های موجود در رودهٔ کوچک بیش از حد طبیعی رشد می‌کنند و در نتیجه باکتری‌های بد در روده‌ها بیشتر از باکتری‌های خوب می شوند. این به هم ریختگی توازن برای بدن متناسب نیست و مشکلات زیادی به وجود خواهد آورد. ترشحات گوارشی کاهش می‌یابد و برای جبران این مشکل باید در اول به تغذیه خود رسیدگی کنید. پزشکان توصیه دارند برنامه غذایی تان را به گونه ای بچینید که فاقد برخی از کربوهیدرات مانند گندم و لوبیا باشد و تا می توانید مصرف پروبیوتیک ها را افزایش دهید. یکی از نکاتی که نباید فراموش کنید آن است که استرس زندگی تان را مدیریت کنید.

نباید با ابتلا به سندرم رودهٔ تحریک‌پذیر ناامید شوید و درمان را ادامه دهید. مصرف خوراکی‌هایی که بدن نمی‌تواند آن‌ها را تحمل کند را قطع کنید. این عوامل شرایط سیستم گوارش شما را بدتر می کنند. این اقدامات را باید برای همیشه برای بدن تان انجام دهید تا دوباره مشکلتان عود نکند. غذاهایی که در بالا ذکر کردیم و موجب التهاب می‌شوند را به طور کل از زندگی تان حذف کنید. خوراکی‌هایی مانند ذرت، سویا، گوشت‌های فراوری‌شده، حبوبات، غلات را آزمایش کنید و در صورت واکنش روده آنها را از برنامه غذایی تان حذف کنید. موادی که حاوی نگهدارنده و مواد شیمیایی هستند را نیز حذف کرده و خوردن آنها را فراموش کنید، زیرا به روده شما آسیب می رسانند.

گیاهان ضدمیکروبی استفاده کرده و با میکروب‌های روده‌ مقابله کنید. روغن شاهدانه می‌تواند تعادل میکروبی در درون روده شما را برگرداند و با صلاح دید دکتر از آن استفاده کنید. غذاهایی که می خوریم اغلب تحت تاثیر استرس و مشکلات عصبی بدن ما قرار می گیرند و کار بدن دچار مشکل می شود و معده اسیدی را که باید تولید کند، تولید نکرده و هضم غذا دچار مشکل می شود. کبد و کیسهٔ صفرا نیز نمی توانند این شرایط صفرای کافی تولید و ذخیره ‌کنند و گوارشی کافی انجام نمی شود. استرس از انقباض ماهیچه‌ای در روده جلوگیری می کند و به همین دلیل است که حذف‌کردن مشکلات عصبی برای بدن بسیار اهمیت دارد.

اگر این مشکلات عصبی کنترل و رفع شوند، هضم درست غذا و فرآیند جذب به درستی انجام خواهند شد و مشکلات گوارشی کاهش پیدا می کند. اسیده معدهٔ بیشتر سبب بهبود هضم غذا می شود و برای ترشح بهتر این اسید معده توصیه شده است که از سرکه سیب ارگانیک استفاده کرده تا سبب کاهش اندازهٔ ذرات غذا ‌شود و هضم بیشتر غذا راحت تر انجام شود. ادویه‌هایی مانند زیره، زردچوبه، تخم گشنیز، تخم رازیانه، هل و زنجبیل، همگی صفرا و آنزیم‌های گوارشی ترشح می کنند و برای بدن مناسب اند. این ادویه‌های را می توانید به صورت تازه آسیاب کنید و به صورت کپسول بخورید یا درون چای بریزید و بنوشید.

ورزش روزانه به حرکت روده و فعالیت جذب غذا کمک زیادی می کند. روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید حتی اگر نمی توانید به بیرون از خانه بروید درون خانه با کمک تردمیل نیم الی یک ساعت پیاده روی ساده ای انجام دهید و از فواید آن بهره مند شوید. روده افرادی که بیماری روده تحریک پذیر مبتلا شده است فاقد باکتری‌های مفید است و به همین دلیل مصرف مواد غذایی پروبیوتیک و مواد غذایی که دارای باکتریای خوب هستند را باید افزایش دهید.

مواد غذایی تخمیرشده سرشار از پروبیوتیک‌ها هستند و حتی از مو مکمل‌های پروبیوتیک نیز موثر تر هستند. ماست، دوغ، خیارشور کلم‌ترش ترشی زنجبیل و کفیر (Kefir، شیرِ تخمیرشده) از این مواد خوب برای بدن هستند. افراد زمانی که به این بیمار یگرفتار شده اند باید حداقل یک وعدهٔ غذایی روزانه‌ خود را به این مواد اختصاص دهند تا سبب رشد مجدد باکتریایی مفید در روده‌ شوند.

جالب است بدانید پرو‌بیوتیک‌ها فیبرهای موجود در گیاهان هستند که به‌صورت منبع سوختی برای میکروب‌ها عمل می‌کنند و موجب قوی‌ترشدن آن‌ها می‌شوند. تقریبا تمام گیاهان دارای شکلی از پری‌بیوتیک‌ها هستند و باید با امتحان کردن آنها دریابید بدن شما کدام گیاه را میتوان بیشتر تحمل کند و با تمام این کارها و مراقبت‌هایی که انجام دادید نشت‌های موجود در دیوارهٔ روده را ترمیم و وصله خواهد شد.

برای کنترل همیشگی سندرم رودهٔ باید از روغن نارگیل، روغن گی، مکمل غذایی اِل‌گلوتامین، کپسول روغن ماهی امگا 3 ، روغن شاهدانه، زردچوبه، آب قلم، موادمغذی مانند زینک (روی)، منیزیم، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین D و ... استفاده کنید تا روده دوباره تقویت شود و به مرور زمان بهبودی کامل را بدست آورید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()