09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 10 مرداد 1398 در ساعت 25 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رعایت رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی مفید آن هم به اندازه و درست یکی از راهکارهای اساسی برای رسیدن به تناسب اندام است. حتما برای شما نیز پیش آماده است که در شرایطی خاص با اینکه غذای زیادی خورده اید اما باز احساس گرسنگی می کنید و تمایل به خوردن دارید. افرادی هوشمندانه می توانند این حس که در حقیقت کاذب است را کنترل کنند، اما اکثر افراد مخصوصا افرادی که دچار اضافه وزن هستند نمی توانند به این حس نه بگویند و با خوردن هله هوله ها یا حتی غذای اضافی و زیاد به مشکل اضافه وزن خود اضافه می کنند و مشکل شان چند برابر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم با هم راه حل های خلاصی از اشتهای کاذب را بررسی کنیم تا با کمک آنها بتوانیم بر اعمال و رفتارمان کنترل داشته باشیم و بتوانیم به تناسب اندام دلخواهمان برسیم. مطالبی که در این مقاله می خوانید عبارت اند از:

*گرسنگی واقعی را تشخیص دهید

*میان وعده های مفید برای خود در نظر بگیرید

*مسواک زدن و آدامس خوردن را امتحان کنید

*صبحانه حتما بخورید

* پروتئین کافی مصرف نمایید

* ورزش روزانه را فراموش نکنید

گرسنگی واقعی را تشخیص دهید

فراموش نکنید برای رسیدن به تناسب اندام نباید گرسنگی بکشید و عملکرد بدن تان را به خطر بیندازید. اگر گرسنگی زیادی بکشید و بیش از اندازه معدتان را خالی نگه دارید نمی توانید تشخیص دهید که آیا واقعا گرسنه هستید یا این احساس شما کاذب است و باید جلوی آن را بگیرید. با پیروی از گرسنگی کاذب برنامه رژیم غذایی و کاهش وزن‌تان بر هم خواهد خورد و از هدفی که برای خود در نظر گرفته اید دور خواهید شد. اشتهای کاذب خود را باید مدیریت کنید و آن را بشناسید. برای گام اول این را باید بدانید که درد یا سوزش معده را جدی بگیرید و به آن توجه کنید، اما زمانی که بیکار هستید و به سراغ یخچال می روید را جدی نگیرید و بدانید که احتمالا از سر بیکاری این کار را انجام می دهید. عصبانیت، استرس، جشن ها، مناسبت‌ها و خوشمزگی غذاها و ... همگی عواملی هستند که می توانند شما را به غذا خوردن ترغیب کنند و باید با پر نگه داشتن معده البته با غذاهای مفید جلوی گرسنگی کاذبتان را بگیرید. به یاد داشته باشید که باید تمرین کنید تا به محض احساس گرسنگی به سمت غذا حمله نکنید، زیرا هورمون گرسنگی (گرلین) زمانی که در خون ما ترشح می شود 20 دقیقه زمان دارد تا معده پیام سیری را به مغز ارسال کند و در این مدت شما باید روی خود کنترل داشته باشید تا غذای زیادی مصرف نکنید. بررسی های انجام شده نشان می دهد بدن ما در زمان گرسنگی زیاد ترشح بزاق را داشته، در زمان گرسنگی قاروقور شکم، کمی گرسنه نیاز به مصرف یک میان‌وعده سبک دارد و ...

تسلط بر روی اشتها باید برای شما به حدی برسد که زمانی که کمی احساس گرسنگی کردید بتوانید قبل از اقدام به کاری از خود این سوال را بپرسید که آخرین بار چه زمان غذا خورده اید؟ این زمان برای شما اگر کمتر از 2-3 ساعت بوده شما گرسنه نیستید و این اشتهای کاذب است که شما را اذیت می کند. بپرسید آیا با خوردن یک لیوان می توانم صبر کنم یا باید میان وعده ای سبک برای خوردن انتخاب نمایید؟

میان وعده های مفید برای خود در نظر بگیرید

اکثر افراد تشخیص آنکه گرسنه هستند یا اشتهای کاذب دارند برایشان مشکل است و به همین دلیل به شما توصیه مفیدی داریم و آن این مورد است که برای کنترل اشتهای تان بهتر است برای خود برنامه‌ی غذایی و میان‌وعده های مناسبی در نظر بگیرید. هر ۳-۴ ساعت میان وعده مفید و سالمی بخورید تا گرسنه نمایید و بتوانید تا وعده های اصلی طاقت بیارید و غذاهای مضر با کالری زیاد نخورید. هر بار که گرسنه می‌شوید، بنشینید و این گرسنگی را اندازه‌گیری کنید تا آگاهانه تصمیم بگیرید.

خوردن میوه و خرما یا بیسکویتی بدون قند برای میان وعده های شما بهترین انتخاب خواهند بود و می توانند بدن شما را برای مدتی سرحال نگه دارند و این توانایی را به شما بدهند تا بتوانید اشتهای کاذب تان را کنترل کرده و به تناسب اندام برسید. گاهی فقط شما تشنه هستید و این فکر شماست که احتمالا احساس گرسنگی دارد و می خواهید تا چیزی بخورید.

دلایل مختلفی مانند استرس، عصبانیت و ... نیز می تواند به شما احساس گرسنگی القا کند و بهترین کار به محض احساس گرسنگی نوشیدن آب است. این را به یاد داشته باشید که بهتر است جلوی تلویزیون غذا نخورید تا متوجه مقدار و هر آنچه که میخورید باشید و زیاده روی در خوردن نکنید. ترک عادت های بد سخت است و باید به مرور زمان و آگاهی کامل عادت های خوب را برای خود به عادت های همیشگی تبدیل کنید و بدن سالمی برای خود بسازید.

مسواک زدن و آدامس خوردن را امتحان کنید

یکی از راهکارهایی که برای بسیاری از افراد مفید بوده آن است که بعد از خوردن غذا مسواک بزنید و این کار فضای دهان شما را از مزه و بوی غذا پاک می کند و میل غذا خوردن را تا ساعت ها از شما دور خواهد کرد. جویدن آدامس یا مکیدن قرص نعناع نیز به از بین رفتن حس گرسنگی کاذب کمک زیادی خواهد کرد. تنها جویدن به مغز سیگنال ارسال میکند و چه بهتر که چیزی که مشغول جویدن آن می شوید مفید بوده و ضرر یا کالری اضافی به بدن تان نرساند.

صبحانه حتما بخورید

وعده های اصلی غذایی را حتما جدی بگیرید، مخصوصا خوردن صبحانه را فراموش نکنید. با خوردن صبحانه تا حد زیادی می توانید اشتهای خود را کنترل نمایید. زمانی که شما صبحانه مفصل و مفید در ابتدای روز بخورید بدن تان انرژی زیادی برای انجام دادن فعالیت های روزانه شما خواهد داشت و در طی روز احساس گرسنگی کاذب کمتری دارید. این نکته را در نظر بگیرد خوردن خوردن می آورد و باید سعی کنید حجم معده تان را کم کنید. معده مانند بادکنکی می ماند با خوردن غذا باد میکند و اگر سعی کنید حجم غذایی که می خوردید را کم کم کمتر کنید می بینید که کمتر احساس گرسنگی کرده و در ضمن تناسب اندام بیشتری خواهید داشت.

پروتئین کافی مصرف کنید

خوردن تمام مواد غذایی برای بدن ما لازم است و باید تعادل لازم را بین آنچه که میخوریم برقرار کنیم تا علاوه بر داشتن تناسب اندام، بدن سالمی نیز داشته باشیم و دچار انواع بیماری ها و گرفتاری های آن نشویم. پروتئین نیز یکی از مواد غذایی است که وظایف مختلفی در بدن دارد. با خوردن پروتئین کنترل گرسنگی راحت تر خواهد بود. زمانی که در وعده های غذایی تان پروتئین مصرف کنید اشتهای کاذب تان کنترل شده و کمتر نیاز به خوردن مواد قندی یا مواد غذایی پرچرب را احساس خواهید کرد. فراموش نکنید که حذف وعده غذایی کمکی به شما نخواهد کرد و باید هر کدام را به موقع و مواد غذایی مناسبی استفاده نمایید.

ورزش روزانه را فراموش نکنید

انجام دادن ورزش را مانند غذا و آب برای خود واجب بدانید. انجام دادن ورزش هر چند برای مدت زمان کوتاه برای بدن فواید زیادی دارد که علاوه بر حفظ سلامتی سبب تناسب اندام و بالا رفتن سوخت و ساز بدن نیز خواهد شد. لازم نیست حتما به باشگاه بروید و با هزینه زیادی از زمان خود نیز بزنید و همش در رفت و آمد باشید. با خرید تردمیل یا سایر دستگاه های هوازی برای خانه می توانید علاوه بر سوزاندن کالری های اضافی به کنترل اشتهای کاذب تان نیز کمک زیادی کنید. با یک بار پیاده روی بر روی تردمیل به صورت اصولی و اینتروال مشاهده خواهید کرد که تا چه حد انرژی برای انجام دادن کارهای روزانه تان دارید و و بدن قادر است قند خون را به صورت درستی در طی روز در بدن منتقل کند و شما کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت که نتوانید آن را کنترل نمایید. تردمیل امروزی با مدل های مختلف که توسط شرکت های برند مطرح دنیا تولید شده اند دارای برنامه های از پیش تعیین شده هستند که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید در خانه بدون حضور مربی ورزش روزانه مفیدی انجام دهید و علاوه بر کنترل اشتهای کاذب تان در طی روز بدن سالم و سلامتی داشته باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()