09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 25 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

محققان به تازگی در یافتند که چاقی شکم، بدترین نوع چاقی است. زیرا بافت های چربی اطراف شکم، می تواند موجب ترشح هورمونی شود که خود این هورمون تحریک کننده و افزایش دهنده سلول های چربی است. بنابراین چاقی و بخصوص چاقی دور شکم، موجب چاقی بیشتر می شود. این هورمون نوروپیتید 7 نام دارد. که هنوز برای دانشمندان ناشناخته است. اما گمان می رود منشا آن مغز باشد. به هر حال واضح است که برای پیشگیری از چاقی بیشتر و دچار شدن به عوامل بیماری زای آن باید با این چربی ها مبارزه کنیم.

ورزش یکی از راه های مبارزه با چاقی است. اما این موضوع را باید در نظر داشته باشیم، افرادی که مبتلا به چاقی هستند، نباید در همان ابتدا با تمرینات سنگین شروع به ورزش کنند. چون وزن آن ها سبب می شود به مفاصل زانو و کمر فشار وارد بشود.

به همین علت در بین همه دستگاه های ورزشی، ما کار با دوچرخه ثابت را به این گونه افراد توصیه می کنیم. دوچرخه ثابت دوست مفاصل شما است. نیم ساعت رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت به سوزاندن کالری روزانه کمک بسیاری می کند. اگر در همین زمان، با شدت و سرعت متوسط کار کنید چیزی حدود 250 کالری از دست خواهید داد. با فعالیت شدید یا افزایش زمان تمرین، کالری سوزی بیشتر خواهد شد. رکاب زدن با دوچرخه ثابت همه ویژگی های ورزش ایروبیک را دارد. همانطور که می دانید، ایروبیک به ورزشی گفته می شود که ریتمک، تکرار شونده و در مدت طولانی انجام بشود.

ورزش با دوچرخه ثابت، یک ورزش هوازی است که به بهبود عملکرد قلبی- عروقی و تنفسی بدن کمک می کند. وقتی عملکرد قلبی – عروقی بهتر بشود، متابولیسم بدن نیز افزایش پیدا می کند؛ در نتیجه فرد ورزشکار به مرحله چربی سوزی و کاهش وزن می رسد.

دوچرخه ثابت اجازه نمی دهد به مفاصل شما استرس وارد بشود. اما عضلات قلب را تقویت می کند. با قوی شدن عضلات قلب، کار پمپاژ خون به بهترین شکل ممکن انجام می پذیرد. این دستگاه از اثرات منفی بر مفصل ران، زانوها، کمر و قوزک پا، پیشگیری می کند. تا آنجا که می توانید با این وسیله کار کنید و هیچ ترسی از ایجاد مصدومیت نداشته باشید.

رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت، علاوه بر بهبود گردش خون و عملکرد قلب، فشار خون و قند خون را متعادل می کند و مانع حملات قلبی و سکته قلبی می شود. این ورزش موجب می شود خون بهتر به درون رگ ها پمپاژ بشود. کلسترول بد را کاهش می دهد و کلسترول خوب افزایش می یابد. بنابراین در یک کلام ورزش با دوچرخه ثابت باعث افزایش طول عمر انسان می شود.

برای اینکه تاثیرات این وسیله ورزشی را بیشتر کنید، همیشه یکنواخت رکاب نزنید. گاهی بر روی دوچرخه ثابت خود بایستد و ایستاده رکاب بزنید؛ گاهی پدال ها را جهت معکوس به حرکت در بیاورید و سرعت خود را کم و زیاد کنید. 150 دقیقه رکاب زدن در هفته پس از چند ماه تاثیرات چشمگیری بر اندام شما خواهد گذاشت. اگر فکر می کنید، این زمان برای شما زیاد است، به تدریج زمان تمرین را زیاد کنید.

دوچرخه ثابت یکی از بهترن فعالیت های هوازی محسوب می شود؛ اما کار با الپتیکال یا همان اسکی فضایی در کنار این دستگاه با در گیر کردن ماهیچه های بیشتر نتایج بهتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. الپتکال و دوچرخه ثابت، هر دو از تمرینات کم شدتی هستند که می توانند به چربی سوزی بدن کمک کند. جالب است بدانید وقتی شما خواب هستید، بدنتان برای ادامه حیات یک مقدار کالری می سوزاند که به آن BMR بدن می گویند. رکاب زدن با دوچرخه ثابت حتی BMR بدن را هم افزایش می دهد؛ یعنی شما حتی در هنگام خواب هم کالری بیشتری می سوزانید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
9 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()