09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 آذر 1396 در ساعت 0 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش صبحگاهی موجب سلامتی جسمانی و شادابی روحیه می شود. انجام ورزش صبحگاهی به صورت منظم و روزانه اثرات مثبتی را برروی بافت های بدن دارد. برای انجام ورزش صبحگاهی می توانید از دوچرخه ثابت استفاده نمایید. دوچرخه ثابت وسیله مناسبی برای کاهش وزن و تناسب اندام می باشد و موجب کالری سوزی و کاهش وزن می شود. اگر روز خود را با ورزش شروع کنید، در تمام روز با نشاط خواهید بود. ورزش صبحگاهی موجب می شود وضعیت خواب شما بهتر شده و مانع از بسیاری بیماری ها می شود.

ورزش در ابتدای روز باعث بالا رفتن ضربان قلب می شود و به بافت ها اکسیژن رسانی می کند. با بالا رفتن ضربان قلب و اکسیژن رسانی بهتر، سوخت و ساز یا در حقیقت متابولیسم بدن ما نیز افزایش پیدا می کند و چربی ها زودتر از بین می روند. ورزش صبحگاهی میزان فعالیت ذهنی را افزایش می دهد و موجب بالا رفتن توانایی یادگیری می شود. در ورزش صبحگاهی از ورزش های سنگین خودداری کنید، بدن انسان برای سوخت از چربی و کربوهیدرات استفاده می کند و اگر در بدن چربی کمی وجود داشته باشد از ذخایر کربوهیدرات استفاده می نماید.

در افرادی که اضافه وزن دارند چون به حد کافی چربی در بدنشان وجود دارد، چنین اتفاقی نمی افتد و ورزش موجب از بین رفتن چربی های اضافی آنها می شود. زمانی که در ابتدای صبح از خواب بیدار می شوید ذخایر قند بدن شما محدود است و بنابراین توصیه می شود از انجام دادن ورزش های سنگین در اول صبح خود داری کنید، زیرا موجب پایین آمدن میزان قند خون شما می شود.

برای ورزش صبحگاهی تمرین با دوچرخه ثابت بسیار مناسب می باشد. دوچرخه ثابت دستگاه ورزشی است که می توانید با آن ورزش مفیدی انجام دهید. دوچرخه ثابت یک دستگاه ورزشی خانگی قدیمی است که بسیار برای سلامت بدن مفید می باشد. این دستگاه استرس را کم می کند و موجب ترشح اندروفین در بدن می گردد که این هورمون شادی و نشاط را افزایش می دهد.

ورزش با دوچرخه ثابت فشاری به مفصل های زانوها و کمر نمی آورد و باعث تقویت غضلات پاها و پایین تنه می شود و در فرم دهی آنها نقش موثری دارد. همان طور که میدانید دوچرخه ثابت فضای کمی را اشغال می کند و به راحتی می توانید آن را در منزل نگه داری نمایید.

قبل از شروع ورزش با دوچرخه ثابت بدن خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه گرم نمایید. در حدود 2 دقیقه آرام رکاب زده و سپس سرعتتان را افزایش دهید و مدت 3 دقیقه این کار را ادامه دهید و دوباره سرعت رکاب زدنتان را کم کنید، به این ترتیب بدن شما گرم می شود. اگر 30 دقیقه دیگر با این روش ورزش کنید تمرینات اینتروال انجام داده اید و در مدت طولانی با کم و زیاد کردن نیروی خود ورزش کرده اید.

زمانی که به آرامی رکاب می زنید در واقع در حال استراحت فعالیت می کنید. تمرینات اینتروال چربی سوزی را افزایش می دهند و عملکرد قلبی – عروقی و تنفسی بدن را بهتر می کنند. در هنگام ورزش دم و بازدم را به صورت منظم و عمیق انجام دهید تا بدن اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نماید.

در هنگام ورزش با دوچرخه ثابت از کفش ورزشی مناسب استفاده کنید. کفش با کف نرم و نازک انتخاب نکنید و بهتر است کف کفش ورزشی شما سفت باشد، زیرا فشار را در سطح کل پا پخش می کند. زمانی که در حال ورزش با دوچرخه ثابت هستید بدنتان عرق می کند و برای جلوگیری از کم آبی و گرمازدگی یک بطری آب به همراه داشته باشید و هر چند وقت یک بار از آن بنوشید.

پس از اتمام ورزشتان با دوچرخه ثابت سعی کنید با حرکات کششی بدنتان را سرد نمایید تا دچار آسیب و مشکلی نشوید. پس از ورزش صبحگاهی یک دوش با آب ولرم بگیرید. این کار باعث از بین رفتن خستگی تان می شود و شما را برای انجام بقیه کارهای روزمره با نشاط می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
2 / 10
از 2 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()