09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 17 تير 1397 در ساعت 28 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش برای رسیدن به تناسب اندام یکی از روش های اصلی است که ما را راحت و البته در صحت و سلامت کامل به اهداف مطلوب مان می رساند. حتی اگر جزو افرادی هستید که تناسب اندام مطلوبی نیز داشته باشید برای حفظ سلامتی لازم است روزانه ورزش منظمی را حتی در حد سبک هم که شده اجرا کنید. اکثر افراد به دلیل مشغله های کاری فرصت چندانی برای انجام دادن ورزش ندارند و نمی توانند روزانه به باشگاه بروند یا حتی خانم های خانه دار نیز به دلیل مسئولیت هایی که در منزل دارند فرصتی پیدا نمی کنند تا به باشگاه یا فضای باز بروند و فعالیتی ورزشی داشته باشند.

انجام دادن ورزش در خانه به تنهایی یا با کمک گرفتن از دستگاه های هوازی می تواند به  افراد کمک کند تا علاوه بر رسیدگی به امور خانه و فرزندان به فکر سلامتی و ارتقای آن و حتی تناسب اندام نیز باشند. با این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با استفاده از نکاتی که به شما یادآوری می کنیم ورزش متناسب و البته مفیدی را در خانه اجرا کنید.

برای شروع ورزش باید تصمیم بگیرید که چه ورزشی را می توانید انجام دهید و با آن راحت تر هستید. ورزش راحت و سبک را در هر مکانی می توانید انجام دهید و حتما لازم نیست که به باشگاه بروید. پیاده روی یا دوچرخه سواری امروزه با کمک دستگاه های خانگی که تولید شده اند به راحتی در خانه نیز قابل اجرا هستند. با تهیه تردمیل برای خانه به راحتی می توانید روزانه مسافتی را پیاده روی کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

ساختار بدنی هر فردی با دیگری یکسان نیست و باید به این موضوع توجه نمایید تا بتوانید ورزش های مفیدی را انتخاب و اجرا کنید. توجه داشته باشید که لازم نیست برای تناسب اندام کالری مصرفی تان را به حدی کم کنید که دچار مشکل شوید. درصدی چربی برای بدن لازم است و نباید بدن را بدون مواد غذایی مورد نیازش در قحطی نگه دارید تا بعد از مدت زمانی دچار بیماری های مختلف شوید. انواع پروتئین ها، آجیل ها و انواع مغزهای مفید، انواع ماهی ها مانند: سالمون، قزل‌آلا، تخم مرغ و ... از موادی هستند که باید جزو رژیم غذایی شما باشند تا بدنتان توان انجام دادن ورزش را داشته باشد و در عین حال سالم و سلامت بماند. 

حتی اگر ورزشکاری حرفه ای نباشید و خانم نیز باشید هم باید به خوردن پروتئین های مفید برای انجام دادن ورزش توجه کنید. توجه کنید که بعد از انجام دادن ورزش ماهیچه‌ها درگیر فعالیت خواهند شد و برای بازسازی و سالم ماندن احتیاج به تغذیه ای مناسب دارند و باید مصرف پروتئین را فراموش نکنید.

وجود آهن برای گلبول‌های قرمز خون لازم و البته ضروری است و سبب رسیدن اکسیژن به ماهیچه‌های در حال فعالیت می شود. درصد احتیاج خانم ها به آهن نیز از آقایان بیشتر است. برای تامین آهن مورد نیاز بدن تان نیز باید روزانه گوشت و گیاه های سبز برگ دار بخورید.

هر ورزش و تمرینی که دوست دارید را برای انجام دادن انتخاب کنید، زیرا اگر در انجام ورزش علاقه ای نباشد به سرعت از آن خسته خواهید شد و آن را رها خواهید کرد. به طور مثال اگر دوست ندارید تمرینات قدرتی انجام دهید بهتر است از ورزش های هوازی کمک بگیرید و در خانه ساعتی از شبانه روز را به پیاده روی با تردمیل در خانه اختصاص دهید. تهیه فیلم‌های ورزشی نیز می تواند سبب اشتیاق شما به انجام دادن ورزش شود.

برای انجام دادن ورزش به توان و آمادگی جسمانیتان نیز توجه کنید. شاید برخی از افراد تصور کنند تفاوت چندانی بین ورزش کردن در محیط بسته خانه با بیرون از خانه وجود ندارد، در حالی‌که این باور اشتباه است و برخی از تحقیقات نشان می‌دهد بین ورزش در خانه و بیرون از خانه، تفاوت‌هایی وجود دارد که مهم‌ترین آن، اکسیژن بیشتری است که وارد بدن فرد در بیرون از خانه می‌شود.

علاوه بر این آن دسته از افرادی که در بیرون از خانه و در محیط باز ورزش می‌کنند، تمرکز بیشتری دارند ضمن این‌که تعریق و جنب و جوش این دسته از افراد بیشتر از محیط بسته خواهد بود.

برای شروع ورزش به آمادگی جسمانی تان توجه کنید. گرم کردن و سرد کردن بدن را در زمان ورزش کردن به یاد داشته باشید و اگر این نکات را فراموش کنید به بدن شما آسیب های زیادی از جمله آسیب عضلانی وارد خواهد شد.

اینکه چه زمانی ورزش انجام دهید مهم نیست و فقط باید به ساعت بدن تان توجه کنید. مختصصان معتقدند بهترین ساعت ورزش ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب است و بهتر است بدن در این ساعت ها فعالیت انجام دهد.

فشار ناگهانی به بدن آسیب می رساند و با انجام حرکات ورزشی بهتر است بدن کاملا گرم شود.

با رعایت این نکات کلیدی در خانه نیز می توانید تمرینات مفیدی را برای ارتقای سلامتی و به دست آوردن تناسب اندامتان انجام دهید و در خانه نیز ورزش کنید و سلامت باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()