09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 در ساعت 22 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اکثر افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند دوست دارند در مدت زمان کمی به لاغری و تناسب اندام برسند و در راه رسیدن به این هدف دچار مشکلات زیادی می شوند. شاید این عجله و نداشتن صبر برای طی کردن راه لاغری امری طبیعی باشد و این موضوع بیشتر به آن دلیل است که چاقی علاوه بر مشکلات تناسب اندام بر روی سلامتی جسمی، روحی فرد تأثیر می گذارد. اندازه نشدن لباس های دلخواه یکی از کوچکترین مشکلاتی است که برای افراد چاق اتفاق می افتد و اغلب افراد با دیدن این وضعیت به فکر کم کردن وزن شان آن هم در کمترین مدت زمان می افتند. لاغری سریع به شرطی مطلوب است که به بدن و سلامتی شما کوچکترین صدمه ای نرساند و بتوانید تناسب اندام را در کنار سلامتی داشته باشید. برای رسیدن به لاغری و تناسب اندامی اصولی باید اصول و مقرراتی را رعایت کنید که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

غذاهای سالم مصرف کنید

از خوردن مداوم غذاهای آماده و در اصطلاح فرآوری شده پرهیز کنید. غذاهای آماده مقدار بیشتری روغن، نمک و حتی مواد نگهدارنده دارند که این مواد بر روی سلامتی بدن تأثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت. از آن جا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است سدیم برای سلامتی مضر بوده و قبل از به وجود آمدن بیماری باید جلوی آنها را گرفت.

غذاهای سالم و طبیعی بهترین گزینه برای سلامتی بدن هستند. غذاهایی مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات، لبنیات و ... بهترین موادی هستند که علاوه بر رساندن انرژی به بدن سبب ارتقای سطح سلامتی شما نیز خواهند شد. خوردن قهوه نیز به بدن کمک زیادی می کند. قهوه دارای آنتی اکسیدان زیادی است که می تواند به سلول های بدن کمک کنند و آنها را از آسیب در امان نگه دارند. خوردن چای سبز فراموش نشود و این گیاه علاوه بر اینکه سبب افزایش سوخت و‌ ساز بدن می‌شود آنتی اکسیدن زیادی نیز دارد و برای بدن مفید می باشد.

نوشیدنی‌های شیرین نخورید

نوشیدنی ها ما را سیر نمی کنند و در عوض کالری بسیار زیادی دارند. همان طور که می دانید رسیدن کالری زیاد نیز به بدن سبب چاقی خواهد شد. پس تا جایی که می توانید از خوردن نوشیدنی های غیر طبیعی که فقط قند زیادی به بدن می رسانند، خود داری کنید. در ضمن فراموش نکنید که خوردن نوشیدنی‌های الکلی باعث متوقف شدن سوخت ‌وساز بدن می شوند و این رویه بر روی اضافه وزن شما در طولانی مدت تاثیر زیادی خواهد داشت.

ورزش قدرتی انجام دهید

وزنه و دمبل مناسبی برای خود خریداری نمایید و با استفاده از آنها تمرینات قدرتی انجام دهید تا بتوانید کم کم حجم عضلات را افزایش دهید یا حتی در زمان رعایت رژیم غذایی از شل شدن بدن تان جلوگیری نمایید. زمانی که حجم عضلات شما افزایش پیدا کند سوخت و ساز بدن تان نیز بیشتر خواهد شد و زودتر به تناسب اندام ایده آل می رسید. برای شروع تمرینات قدرتی لازم نیست وزنه های سنگین استفاده کرده و دمبل های سبک تر نیز می توانید تهیه نمایید و بعد از چند هفته به راحتی می توانید تغییرات را در بدن تان مشاهده کنید.

ادویه زیاد مصرف کنید

ادویه ها نقش زیادی در کاهش وزن و لاغری سریع دارند. ادویه ها سبب بالا رفتن هورمون آدرنالین می شوند که این هورمون سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و در نهایت سبب سوزاندن کالری بیشتری در بدن شما می شود. ادویه هایی که غذا را تند می کنند می توانند میل شما را به غذا کم کنند و شما احساس سیری بیشتری خواهید کرد. ادویه‌های مانند زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و... . سبب کاهش وزن شما خواهند شد و بهتر است در غذاهایتان از آنها استفاده نمایید.

به خوابتان اهمیت دهید

تحقیقات نشان داده است کم خوابی سبب افزایش وزن بدن شما می‌شود. سعی کنید در طول شبانه روز کمتر از 7 ساعت نخوابید تا سوخت و ساز بدن تان تغییر نکند. با کم خوابیدن بدن تان ضعیف شده و سوخت و ساز بدن تان نیز کم خواهد شد که این موضوع سبب افزایش وزن می شود. به موقع بخوابید و به سلامتی تان اهمیت دهید. با خواب کافی بدنی سلامت خواهید داشت و به کاهش وزن تان کمک زیادی می کنید.

آنچه که می خورید را یادداشت کنید

اگر بتوانید هر آنچه که می خورید را یادداشت کنید تجربه نشان داده است که می توانید کنترل بیشتری روی آنها داشته باشید. نوشتن به شما نشان می دهد که چه می خورید و با نگاهی بر روی آنها می توانید اشکلات خود را مشاهده کرده و آنها را بر طرف نمایید. تغذیه تان را کنترل کنید و سعی کنید خورد و خوراک تان سالم باشد.

ورزش روزانه ای را پیگیری کنید

سعی کنید که ورزش ساده ای مانند پیاده روی را دنبال کنید تا بتوانید آن را روزانه انجام دهید. با کمک تردمیل می توانید روزانه و البته اصولی مدت زمانی را راه بروید و کالری بسوزانید. انجام دادن منظم پیاده روی بر روی تردمیل سبب افزایش چربی سوزی بدن تان خواهد شد. تنها سی دقیقه ورزش به بدن شما کمک زیادی خواهد کرد و می تواند برای ساعت ها سوخت و ساز تان را بالا نگه دارد. ورزش علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن تان سبب کاهش استرس بدن شما نیز خواهد شد و کم شدن استرس نیز در نهایت از پرخوری جلوگیری می کند.

وعده های سالم و منظم رابرای خوردن غذای تان در نظر بگیرید تا سالم و سریع به وزن دلخواهتان برسید. برای رسیدن به تناسب اندام لازم نیست گرسنگی بکشید و وعده‌های غذایی تان را حذف نمایید. وجود سه وعده غذایی و میان وعده برای داشتن تناسب اندام لازم است و سبب می شود شما با گرسنگی زیاد به غذا حمله نکنید و بیشتر از نیازتان بخورید. جالب است بدانید اگر شما گرسنگی بکشید سرعت سوخت‌وساز بدن کاهش پیدا می کند و این موضوع شما را دیر به مقصد مورد نظرتان می رساند.

آب زیاد بخورید

وجود آب در بدن تان فواید زیادی برای سلامتی تان دارد و این آب می تواند سم بدنتان را از بین ببرد. برای اینکه بدن‌تان به درستی فعالیت کند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. مواد غذایی مانند خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و ... آب زیادی دارند و خوردن روزانه آنها توصیه می شود.

غذاهای مقوی مصرف کنید

وجود مواد مغذی و معدنی برای سلامتی بدن بسیار اهمیت دارد. موادی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم  نیز برای تعادل بدن بسیار اهمیت دارند. سبزی‌ها برگ سبز، پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، موز، گوجه فرنگی هویج و... مواد معدنی خوبی به بدن تان می رسانند و در کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش بیماری‌های مزمن شما نیز بسیار مؤثرند. با داشتن رژیم غذایی مناسب، انجام دادن تمرینات ورزشی و توصیه‌های که در این مقاله آورده شد می توانید به تناسب اندام و سلامتی برسید، بدون اینکه از قرص های لاغری مضر استفاده نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
5 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()