09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 28 تير 1397 در ساعت 53 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ورزش پیاده روی ساده ترین ورزش مفیدی است که می توانید بدون اینکه هزینه زیادی برای اجرای آن انجام دهید روزانه اجرایش کنید و از مزایای بی شمار آن بهره مند شوید. این روزها پیاده روی را مادر تمام ورزش ها می دانند و اغلب مربیان توصیه دارند قبل از شروع هر ورزشی حتما دقایقی هر چند کوتاه را پیاده روی کنید تا بدن در اصلاح گرم شده و آماده انجام ورزش شود.

جالب است بدانید ثابت شده است که پیاده روی ساده بیش از ورزش های سنگین و حرفه ای برای سلامتی بدن مفید است و به آن سود می رساند. پیاده ‌روی ساده نه تنها به سلامتی و شادابی شما کمک می کند بلکه کمک خواهد کرد که تناسب اندام بدست آورید و از نظر زیبایی نیز زیبا به نظر برسید بدون اینکه هزینه زیادی کرده باشید.

پیاده ‌روی ساده و سریع می تواند در هر مکان یا زمانی انجام شود به شرط آنکه کفش مناسبی به پا کنید تا مراقب ستون فقرات و پاهایتان نیز باشید. در این مقاله قصد داریم شما را به مزایای پیاده روی آشنا کنیم تا بیش تر از گذشته به این ورزش ساده توجه کنید و مراقب سلامتی تان باشید.

*یکی از فواید خوب انجام دادن پیاده روی آن است که بعد از مدت زمان کوتاهی به خوبی متوجه می شوید که سایز کمرتان کمتر شده است و از شر چربی های این ناحیه کم کم خلاص می شوید. برنامه پیاده روی را باید برای از بین بردن چربی های شکم طراحی کنید که سریع و با شدت و البته روزانه باشد.

اگر به هر دلیل مانند آلودگی هوا یا سرما و گرما نمی توانید روزانه به فضای باز خارج از خانه یا حتی باشگاه بروید بهتر است برای خانه تردمیلی خانگی تهیه کنید و هر روز در هر ساعتی از شبانه روز هم که شده پیاده روی منظمی انجام دهید.

فقط یادتان باشد که این ورزش را نیز باید به شکل صحیح خود اجرا کنید تا نتایج خوبی از آن دریافت نمایید. در زمان پیاده روی اگر از تردمیل استفاده می کنید بهتر است از برنامه های از پیش تعیین شده و اصولی آن استفاده کرده و با روشی درست آن را انجام دهید تا به بدون کمترین آسیب دیده گی به بدنتان سود برسانید.

در زمان پیاده روی باید سر خود را کاملا بالا نگه دارید و دائما به حرکت پاها نگاه نکنید تا در ناحیه گردن و البته ستون فقرات دچار مشکل نشوید و بدن درد نگیرید.

دست‌ها را در کنار بدنتان نگه دارید و با خم کردن آنها از آرنج و تکان دادن به سرعت سوخت و ساز بدن تان کمک کنید. بهتر است در زمان پیاده روی عضلات شکم را سفت کنید و راه بروید تا عضلات عادت کنند که جمع شوند و چربی ها را تحت فشار قرار دهند.

*پیاده ‌روی احتمال دچار شدن به انواع بیماری های قلبی را تا حد بسیار زیادی کم می کند. همین راه رفتن ساده که برای بیشتر افراد ورزشی ساده و بی فایده به نظر می رسد و می تواند تا حد بسیار زیادی درگیر شدن ما را به بیماری قلبی کاهش دهد.

اگر از تردمیل استفاده می کنید به راحتی می توانید در طول اجرای تمریناتتان به تعداد ضربان قلب خود توجه کنید تا بیش از حد مجاز نرود و دچار مشکل نشوید. سعی کنید هر روز 30 تا 60 دقیقه پیاده ‌روی انجام دهید تا به سلامت استخوان ها و مفاصل و قلب تان به طور طبیعی کمک کنید و از سلامتی کامل بهره مند شوید.

*انجام دادن پیاده‌روی آن هم هر روز برای سلامت ذهن نیز مفید است. کافی است در زمان پیاده روی حواستان به نفس کشیدن تان باشد و درست این کار را انجام دهید. رساندن هوای تازه به سلول ها و به مغز انرژی زیادی به بدن می رساند و شما راحت تر می توانید افکار منفی را از خود دور کنید.

* با انجام دادن پیاده روی روزانه به تدریج و اصولی می توانید به سوخت و ساز بدن تان کمک کنید تا از شر اضافه وزن خود خلاص شوید. برای اینکه از راه پیاده روی بتوانید کالری نیز بسوزانید باید منظم و روزانه ورزش انجام دهید و سرعت و شدت پیاده روی تان را نیز کنترل کنید. 30 تا 45 دقیقه راه رفتن را جزو برنامه های ضروری روزانه خود قرار دهید تا به سرعت شاهد نتایج خوبی آن هم در ظاهر و حتی در سلامت خود باشید. 

*با پیاده روی روزانه می توانید حتی از شر بیماری مضمن فشار خون، دیابت نوع 2 نیز خلاص شوید و نیازی به مصرف قرص و داروهای رنگارنگ نداشته باشید.

*بیماری پوکی استخوان یکی از بیمارهای بدی است که اغلب خانم ها در دوران کهنسالی به آن مبتلا می شوند. برای اینکه بتوانید از ابتلا به این بیماری جان سالم به در ببرید بهترین کار انجام دادن روزانه پیاده روی است.

با پیاده روی می توانید استخوان‌ها را قوی‌تر کنید و نگران پوکی و آسیب دیدن آنها در مراحل دیگر زندگی تان نباشید.

* استرس که بر اثر کارهای روزانه و مشکلات زندگی برای ما به وجود می آید را می توانید با انجام دادن پیاده روی روزانه و البته منظم کم کنید و کم کم آن را از بین ببرید. پیاده ‌روی برای از بین بردن استرس مانند یک داروی آرام‌بخش عمل می کند و بدن و ذهن را تسکین می دهد.

* جالب است بدانید با انجام دادن پیاده روی با کمک تردمیل یا حتی خارج از خانه ولی به صورت اصولی و درست می توانید کم کم سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کنید. به مرور زمان مشاهده خواهید کرد که تعداد دفعات سرماخوردگی‌ شما کاهش پیدا می کند و کمتر نزد پزشک خواهید رفت. در زمان انجام دادن ورزش سلول‌هایی که با باکتری‌های بد مبارزه می‌کنند قوی تر می شوند و در حقیقت سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد.

برای پیاده روی زمانی که آمادگی جسمانی بیشتری داشتید بهتر است وزنه ای نیز با خود حمل کنید تا بتوانید انگشتان، مچ دست و بازهایتان را نیز تقویت کنید و انعطاف پذیری بیشتری به آنها بدهید. تمرین دادن عضلات برای شما در سن های بالاتر بیشتر به درد می خورد و باید به فکر آن روزها نیز باشید.

*با انجام دادن روزانه پیاده روی نیز می توانید به نظم و حتی اختلالی که ممکن است در زمان خوابیدن داشته باشید نیز کمک کنید.

یک برنامه‌ی ورزشی خوب برای پیاده روی روزانه خود طراحی کرده یا از برنامه های از پیش تعیین شده تردمیل ها استفاده کنید تا بتوانید پیاده روی اصولی انجام دهید و از مزایای آن بهره مند شوید. به مرور زمان و ادامه این کار خواهید دید که احساسی بهتر و البته تنی سالم و متناسب خواهید داشت و دیگر نیازی به مصرف داروهای رنگارنگ ندارید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()