09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 16 مرداد 1397 در ساعت 46 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پیاده روی ساده ترین ورزش برای تمام سنین پیر و جوان مناسب است و در هر شرایطی میتوان این ورزش را انجام داد. شاید تمام افراد با فواید و مزیت هایی که همین ورزش ساده می تواند برای بدن ما داشته باشد آشنا نباشند و فقط این ورزش را راهی برای کم کردن وزن اضافی بدانند. خوب است بدانید این ورزش ساده اما مفید برای بدن ما فواید زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از آنها آشنا کنیم.

در ابتدای این مقاله باید بگوییم که این ورزش به این دلیل اینکه بسیار ساده بوده و در دسترس همه است و می توانید به راحتی آن را در فضای باز یا در باشگاه یا در خانه با کمک تردمیل انجام دهید. پیاده روی نیز البته مانند سایر رشته های ورزشی دارای اصول و قوانینی است که باید در زمان انجام دادن آنها را اجرا کنید تا شاهد نتایج خوبی در بدنتان باشید.

امروزه با زیاد شدن مشغله های روزانه ما گاهی حتی فرصتی پیدا نمی کنیم تا پیاده روی ساده ای انجام دهیم و به باشگاه برویم چه برسد به آنکه رشته ورزشی خاصی را انتخاب کنیم و آن را پیگیری نماییم.

تهیه تردمیل خانگی برای خانه به ما این فرصت را می دهد تا به دور از سرما و گرمای هوا در هر ساعت از شبانه روز که فرصتی پیدا کردیم پیاده روی انجام دهیم و از مزایای آن بهره مند شویم و تسلیم کار و مشکلاتی که برای بدن ما در آینده به وجود خواهد آورد نشویم.

با انجام دادن پیاده روی اولین کاری که در بدن شما رخ می دهد سریع تر شدن و راحت تر شدن جریان خون است و این امر نیز سبب می شود بدن به سلول ها اکسیژن رسانی بهتری داشته باشد و بدن بتواند چربی سوزی خوبی انجام دهد.

زمانی که شما اضافه وزن داشته باشید و به این مشکل رسیدگی نکنید در سنین بالاتر دچار بیماری های مضمنی مانند: بیماری های قبلی - عروقی، دیابت، انواع سرطان ها و پوکی استخوان و ... خواهید شد که بر طرف کردن و خلاص شدن از شر آنها شما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد.

حتما  افرادی را دیده اید که فرم بدن آنها به شکلی می باشد که چربی ها در  ناحیه شکم تجمع پیدا کرده و این موضوع نیز بسیار خطرناک است، زیرا در اطراف قلب و شش ها چربی بیش از حد ذخیره شده و برای از بین بدن چربی های این ناحیه بهتر است به سراغ راحت ترین راه و البته موثرترین راهکار بروید که آن پیاده روی است.

زمانی که برای مدت زمانی کوتاه پیاده روی را با سرعت پایین انجام دهید میزان آمادگی جسمانی بدنتان افزایش پیدا می کند و می توانید کم کم پیاده ‌روی تندتری انجام دهید و با روزانه پیگیری کردن این کار می توانید از شر چربی‌های این ناحیه خلاص شوید.

تحقیقات ثابت کرده اند که با انجام دادن پیاده روی اصولی و البته منظم و روزانه می توانید کم کم دردهای مفصلی و در اصطلاح آرتریت خود را کاهش دهید. البته برای رسیدن به این هدف لازم نیست مدت زمان طولانی را پیاده روی کنید تا خسته شوید. همین که شما 30 تا 60 دقیقه برای راه رفتن و نه دویدن خود زمان بگذارید می توانید باعث کاهش التهاب و سفتی مفاصل تان شوید.

با انجام دادن پیاده روی حتی ذهن شما آرام تر می شود و با عرق کردن و بالا رفتن سوخت و ساز بدنتان خواهید دید که احساس سبکی بیشتری خواهید داشت و بعد از ورزش شاداب تر خواهید بود.

یکی از مزیت های پیاده روی که اکثر افراد به این دلیل این ورزش را انجام می دهند نیز رسیدن به کاهش وزن است. با پیاده روی ساده اما روزانه می توانید چربی ها را وادار به سوختن کنید و زمانی که در کنار این کار رژیم غذایی را نیز رعایت نمایید شاهد بهترین نتیجه از فعالیت خود خواهید بود.

داشتن سرعت مناسب و برنامه درست نیز در پیاده روی بی تاثیر نیست و نباید آن را فراموش کنید. تردمیل های جدید برنامه های از پیش طراحی شده اصولی دارند که با انتخاب هر یک از آنها راحت تر می توانید به کاهش وزن دلخواهتان برسید.

پیاده ‌روی روزانه حتی روی فشار خون شما به طور طبیعی اثر می گذارد و با انجام دادن ساده ترین ورزش به صورت روزانه می توانید مشکل فشار خون خود را حل کنید.

اگر نمی توانید به طور مثال یک ساعت برای پیاده روی وقت بگذارید بهتر است این مدت زمان را تقسیم کنید و در فواصل روز مثلا 10 دقیقه در صبح، 10 دقیقه بعد از خوردن ناهار و 10 دقیقه بعد از شام پیاده روی کنید تا در انتهای شب حداقل برای سلامتی خود نیز کاری کرده باشید.

تا ما انسان ها دچار بیماری و گرفتاری های آن نشویم به فکر حفظ سلامتی خودمان نمی افتیم. با خودتان فکر کنید برای حفظ این موهبیت الهی چه کرده اید و آن زمان به این نتیجه می رسید که انجام دادن پیاده روی ساده حداقل کاری است که باید در ازای داشتن سلامتی و تناسب اندام انجام دهید.

ورزش برای بدن و حفظ سلامتی به اندازه رعایت رژیم غذایی برای بیماری دیابت نوع 2 اهمیت دارد و به همان اندازه باید جدی در نظر گرفته شده و اجرا شود.

انسان رفته رفته با بالا رفتن سنش توان و قدرت بدنی اش کمتر می شود و به دوران ناتوانی مانند دوران کودکی خود باز می گردد. برای اینکه رسیدن به این مرحله ناتوانی را از خود دور کنیم یا اصلا کاری کنیم که این دوران را نبینیم باید در دوران جوانی فکری کنیم و تدابیری بیندیشیم.

زمانی که عضلات خود را فعال و البته قوی نگه داریم می توانیم تعادل و هماهنگی بدن را نیز تا دوران کهنسالی حفظ کنیم و انتظار داشته باشیم دست و پاهایمان فعال بمانند و قابلیت کنترل ما را نیز داشته باشند. با پیاده روی ساده عضلات دست ها و پاهای شما تمرین می کنند و می توانند سرحال بمانند.

سلول‌ها همیشه زنده و در حال فعالیت هستند. سلول های استخوانی نیز دائما در حال فعالیت می باشند و به همین دلیل است که اغلب توصیه می شود خوردن لبنیات کافی مانند: شیر و ماست و ... را برای رشد و سلامت استخوان هایتان فراموش نکنید. پیاده روی نیز به رشد و فعالیت سلول های استخوانی شما کمک زیادی خواهد کرد و اجازه نمی دهد با بالا رفتن سن دچار پوکی استخوان شوید و با یک پیچ خوردن ساده پا دچار شکستگی استخوان و دردسرهای زیاد آن شوید.

با پیاده روی روزانه 20 تا 30 دقیقه می‌توانید ذهنتان را تا حد زیادی از استرس های روزانه خالی کنید و آرامش خوبی بدست آورید. این کار را نه به عنوان ورزش بلکه به عنوان دارویی آرام‌بخش انجام دهید تا شاهد نتایج خوب آن باشید.

پیاده‌روی سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت خواهد کرد و با کمک این ورزش می توانید بدن را از باکتری ها و مواد غیر مفید پاک کنید و از ابتلا در مقابل انواع بیماری ها حتی سرماخوردگی‌ ساده نیز درامان باشید.

در زمان پیاده روی سموم  با عرق کردن زودتر از بدن خارج می شود و شما می توانید بدن تان را سالم تر کرده و چربی های انباشته شده را راحت تر آب کنید و به لاغری برسید. برای انجام دادن پیاده روی اصولی آسیبی نبینید باید در زمان پیاده روی گردن، شانه‌ها و پشت‌تان صاف باشد و خم نشوید و دست‌های‌تان را به طور طبیعی در کنار بدنتان تکان دهید. نفس منظم و البته عمیقی بکشید و از زمان اجرای تمریناتتان لذت ببرید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()