09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 9 خرداد 1397 در ساعت 1 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حتما به حال تجربه کرده اید که به دلایلی لازم است برای مدتی تردمیل یا دیگر دستگاه های هوازی خود را انبار کنید و مدتی از آن استفاده نکنید یا اصلا به دلایل جابه جایی باید آن را جمع کرده و آن را به مکان دیگری منتقل نمایید. حال مهم ترین سوالی که برای شما پیش خواهد آمد آن است که چگونه و در چه مکانی از تردمیل نگهداری کنید تا دستگاه دچار مشکل و خرابی نشود و آسیبی نبیند؟

تردمیل نسبت به سایر دستگاه های ورزشی هوازی حساسیت بیشتری دارد و به همین دلیل هم باید به نحوه نگهداری و مراقبت از آن دقت بیشتری داشته باشید. در این مقاله نکاتی را به شما یادآوری می کنیم که با رعایت آنها می توانید به خوبی از تردمیل تان نگهداری کرده و با انبار کردن آن برای استفاده مجدد با مشکلی روبه رو نخواهید شد.

برای اینکه بتوانید از تردمیل تان به خوبی نگهداری کرده و بعد از مدت ها از آن استفاده کنید، بهتر است راه های زیر را انجام دهید.

**مکانی مناسب را برای نگهداری تردمیل انتخاب کنید که نه حرارت زیادی و نه نور خورشید زیادی داشته باشد.

** بهتر است تردمیل را به صورت جمع شده نگهداری کنید تا تسمه آن آسیب نبیند.

** سطح زمینی که تردمیل را بر روی آن قرار می دهید بهتر است صاف باشد.

** روی دستگاه را با تایلون محکم یا پتویی بپوشانید تا از گرد و غبار در امان بماند.

** بعد از مدت زمانی که تردمیل را انبار کردید برای استفاده مجدد به موتور آن سری بزنید.

** برای استفاده مجدد از تردمیل بهتر است روغن کاری تردمیل را فراموش نکنید.

نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید

*به یاد داشته باشید که تردمیل از قطعات زیاد الکترونیکی ساخته شده است که نباید از این موضوع به راحتی عبور کنید و به امان خدا تردمیل تان را رها کنید. موتور دستگاه علاوه بر کار چرخشش و هماهنگی اجزا، وظیفه خنک کردن قطعات را نیز دارد که با اندکی اختلال در سلامتی اجزا، در عملکرد کل دستگاه اختلال ایجاد می شود.

*با خاموش کردن تردمیل موتور به سرعت خاموش نمی شود و برای انبار کردن تردمیل باید صبر کنید تا دستگاه به طور کامل خنک شود یا محلی که برای قرار دادن تردمیل در نظر دارید به اندازه کافی خنک باشد تا به قطعات الکترونیکی آسیبی وارد نشود و دستگاه صحیح و سالم بماند.

* محلی که برای انبار کردن تردمیل در نظر می گیرید، بیش از اندازه مرطوب نباشد که رطوبت زیاد باعث زنگ زدن تردمیل و اجزای آن می شود و از عمر دستگاه و عملکرد آن کم می کند.

* مسطح بودن سطح زمینی که تردمیل را روی آن قرار می دهید بسیار اهمیت دارد و نباید آن را فراموش کنید. نامتعادل بودن سطح زمینی که تردمیل را بر روی آن قرار می دهید ممکن است به موتور آسیب وارد کند یا تنظیمات تردمیل را بر هم بزند و شما را با مشکلات اساسی مواجه کند.

* بهتر است تردمیل را از سطح زمین به طریقی حتی با پهن کردن حصیری زیر دستگاه جدا کنید. پتو، پوشش پلاستیکی، برزنتی و ... برای زیر تردمیل مناسبند و از کثیف شدن و آسیب دیدن تردمیل محافظت خواهند کرد.

* نگران تنظیمات تردمیل علی الخصوص تنظیمات در اصل شلی و سفت تسمه با جمع کردن و بستن تردمیل نباشد زیرا این تنظیمات با انبار کردن تغییری نخواهند کرد.

* عجله نکنید بعد از اینکه قصد داشتید از تردمیل انبار شده استفاده کنید با امتحان کردن آن متوجه می شوید که تردمیل تان به تعویض قطعه ای نیاز دارد یا خیر؟ در زمان استفاده اگر از تردمیل صدای جیغ زدن به گوش رسید نشانه آن است که غلطک های دستگاه دچار مشکل شده اند و باید میله یا موتور را تعویض کرد.

* روغن کاری تردمیل را فراموش نکنید، زیرا روغن سیلیکون بعد از دو یا سه ماه تبخیر می شود. برای استفاده مجدد نیز قبل از هر کاری به خوبی تردمیل را روغن کاری کنید.

با دستمال نمناک تردمیل را کاملا تمیز نمایید و در تمیزی آن کوشا باشید تا دستگاه دچار آسیبی نشود.

*موتور اصلی تردمیل و موتور شیب دهنده در قسمت جلویی و زیر پوشش مخصوصی قرار دارند. سعی نمایید که حداقل یکبار در ماه تردمیل خود را تمیز کنید تا به بخش های الکترونیکی آن آسیب وارد نشود.

*ماهی یک بار سطح و زیر تردمیل را تمیز نمایید. وجود گردو خاک بر روی تردمیل و اجزای آن بسیار مضر است و به عمر دستگاه و میزان عملکرد آن آسیب زیادی می رساند.

*با حرکت و تکان دادن تردمیل و انبار کردن آن برای مدت زمان زیاد، ممکن است تنظیمات تردمیل بر هم بخورد و برای استفاده مجدد بهتر است دقیق آن را تنظیم نمایید.

با دقت در نکاتی که به شما در بالا یادآوری کردیم می توانید تردمیل تان را برای مدت زمانی هر چند طولانی سالم نگهداری کنید و در زمان استفاده مجدد دستگاه سالمی داشته باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()