09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 24 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

واقعیت این است که پهنا و شکل لگن یک ویژگی وراثتی است و به نوع ورزشی که انجام می دهیم مربوط نمی شود؛ البته ورزش تا حدود زیادی فرم بدن را متناسب می کند؛ ولی برخی از ویژگی های بدنی تغییر ناپذیر هستند. بعضی از افراد تصور می کنند رکاب زدن بر روی دوچرخه باعث حجیم شدن ران ها شده و یا باسن را پهن می کند، در حالی که این تصور کاملاً غلط است؛ با نگاه انداختن به فرم بدن دوچرخه سواران حرفه ای متوجه می شوید پاها و ران های بدون نقص و زیبایی دارند.

دوچرخه ثابت، ورزش دوچرخه سواری را شبیه سازی می کند بدون این فرد جا به جا بشود؛ در اصل دوچرخه ثابت کمک می کند در محیط کوچک منزل و یا باشگاه بتوانیم ورزش دوچرخه سواری را تجربه کنیم.کسانی که ران ها و باسن بزرگی دارند در شروع ورزش با دوچرخه ثابت به دلیل عضلانی شدن این بخش ها و از بین رفتن چربی های شکم ممکن است فکر کنند ران هایشان حجیم شده است؛ اما عضلات خیلی زود فرم بهتری پیدا می کنند و در صورت ادامه دادن به این فعالیت بدنی فرم این قسمت ها بهبود می یابد.

نوع و سطح تمرین به آمادگی جسمانی و شکل ظاهری فرد بستگی دارد؛ کسانی که ران های بزرگی دارند و به اضافه وزن دچار هستند باید در ابتدا مقاومت دستگاه را کم کنند تا با سرعت بیشتری بتوانند رکاب بزنند؛ رکاب زدن سریع چربی های اضافه در نواحی باسن، ران و شکم را از بین می برد؛ وقتی پاها به اندازه کافی لاغر شدند باید مقاومت دستگاه را افزایش داده و به عضله سازی در این نواحی بپردازید.

عضلات بافت مهمی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و سوخت و ساز را افزایش می دهند؛ بنابراین هر چه بدن عضلانی تر باشد فرد خوش اندام تر می شود. تمرینات هوازی مانند ورزش ایروبیک ضربان قلب را بالا برده و موجب می شوند بدن اکسیژن بیشتری دریافت کند؛ اکسیژن بیشتر سوخت و ساز را افزایش داده و منجر به چربی سوزی می شود.

در هنگام انجام تمرینات هوازی می بایست به موسیقی گوش بدهید و همراه با ریتم موسیقی حرکات را اجرا کنید؛ مثلاً بر روی دوچرخه ثابت هماهنگ با ریتم موزیک رکاب بزنید، این کار سرعت را افزایش داده و باعث می شود مدت بیشتری به ورزش ادامه بدهید.جلسات ورزش می بایست حداقل 3 بار در هفته و در هر جلسه 30 الی 45 دقیقه باشد. رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت یک تمرین استقامتی- قدرتی شناخته شده است و بر اساس نیاز بدن می توان این تمرین را به سمتی که نیاز داریم مدیریت کنیم؛ در صورتی که مقاومت دستگاه را بالا ببریم تمرین قدرتی می شود و زمان کمتری می توان به این نوع تمرین ادامه داد و وقتی مقاومت کاهش پیدا کند به تبع سرعت کاربر افزایش یافته و مدت تمرین بیشتر می شود؛ بدین ترتیب می توان یک تمرین استقامتی با کیفیت انجام داد.

در هنگام رکاب زدن بر روی این دستگاه عضلات و ماهیچه های شکم، باسن و ران کشیده و تقویت می شوند؛ این ورزش را می توان با سایر تمرینات مانند پیاده روی، شنا، دراز و نشست و ... ترکیب کرد و نتایج مطلوب تری به دست آورد.با دوچرخه ثابت می توان تمرینات مناسبی برای کاهش وزن و لاغری انجام داد و به وزن ایده آل خود رسید؛ به طور کلی این دستگاه وسیله بسیار مناسبی برای فرم دادن به پاها است و با آن می توان پایین تنه خود را به زیباترین شکل درآورد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()