09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 26 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تصور عموم این است که ورزش به مدت طولانی با استفاده از دوچرخه ثابت باعث می شود که قسمت ران و لگن پهن و بزرگتر شود. اما این تصور درست نیست و با دقت به اندام دوچرخه سواران حرفه ای متوجه اشتباه بودن مطلب فوق می شویم.در واقع تمرین با دوچرخه ثابت به مدت طولانی فقط موجب عضلانی تر شدن این اندام ها و تقویت آنها می گردد و در اندازه و حجمشان تاثیر چشم گیری ندارد.

از آنجایی که تمرین کردن با دوچرخه ثابت بافتهای عضلانی را بیشتر می کند، برای کسانی که دارای ران و لگن پهنی هستند ممکن است که آن قسمت از بدن بزرگتر و حجیم تر به نظر آید.اما انجام تمرینات به شکلی اصولی و صحیح سبب می شود تا بافتهای چربی کم شده و توده های عضلانی به جای آنها ایجاد شود و در این صورت ران و لگن بزرگتر از قبل به نظر نمی آیند و به علاوه افزایش بافتهای عضلانی مانع از چاقی بیشتر این اندام ها می شود.

روش صحیح استفاده از دوچرخه ثابت برای این افراد بدین گونه است که باید مقاومت دستگاه را بر روی کم قرار داده ولی با سرعت بالا رکاب بزنند این کار سبب کوچک تر شدن ران ها می شود پس مدتی تمرین به این شیوه و بعد از لاغری رانها حالا نوبت به عضله سازی برای جلوگیری از چاقی مجدد آنها می رسد. برای این منظور می توانید مقاومت دستگاه را بالا برده و سرعت رکاب زدن خود را کاهش دهید این کار موجب تقویت ماهیچه ها و عضله سازی این ناحیه می گردد.

مفیدترین تمرینات جهت کاهش وزن تمرینات هوازی یا ایروبیک هستند.علاوه بر حرکات ریتم دار تکراری که در باشگاهای ورزشی یا خانه بدون هیچ وسیله ورزشی انجام می دهیم هر تمرین دیگری که به مدت طولانی و تکراری و به شکل ریتمیک انجام شود نیز یک ورزش ایروبیک است.اصولاً ورزش های ایروبیک سبب بالا رفتن تعداد ضربان قلب و تنفس به میزان زیادی می شوند و اکسیژن رسانی را به اندام ها بیشتر می کنند به علاوه چربی سوزی و میزان مصرف کالری در این نوع تمری ها زیاد است. مثلاً زمانی که شما بر روی دوچرخه ثابت می نشینید و به مدت طولانی و با ریتم یک موسیقی به شکل سریع رکاب میزنید در حال انجام یک تمرین ایروبیک هستید و از تمام مزایای یک ورزش هوازی بهره مند می شوید.

برای افرادی که مایل به کاهش وزن و چربی سوزی با استفاده از دوچرخه ثابت یا هر دستگاه ورزشی دیگری نظیر تردمیل و اسکی فضایی هستند. باید بگوییم که برای این منظور باید در حدود 30 تا 45 دقیقه به تمرین خود ادامه دهید تا بدن شما به مرحله چربی سوزی و کاهش وزن بیفتد زیرا تا 15 دقیقه ابتدای هر ورزشی بدن فقط قند از دست می دهد و پس از آن مرحله چربی سوزی شروع می شود.پس برای کاهش وزن به این نکته نیز توجه کنید.تعداد دفعات تمرین شما در طول هفته باید حداقل 3 تا 5 جلسه باشد تا به نتیجه دلخواه تان برسید.رعایت یک رژیم غذایی کم کالری نیز برای این منظور ضروری می باشد.

همانگونه که می دانید دوچرخه ثابت تمرینی ست که هم قدرتی و هم استقامتی می باشد و بسته به نیاز شما در انجام تمرین با آن می توانید هر یک از این معقوله ها را کم رنگ یا پر رنگ تر کنید.تا به هدف ورزشی خود دست یابید.

افراد با استفاده از رژیم غذایی به تنهایی نمی توانند به لاغری موضعی در هر قسمت بدن دست یابند بلکه لاغری در قسمت خاصی از بدن تنها با استفاده از ورزش امکان پذیر است.البته بهترین شیوه برای این کار بدین صورت است که در کنار رژیم غذایی و تمرینات هوازی با تمرینات خاص بر روی آن قسمت از بدن خود تمرکز کرده و حتماً ورزش های مخصوص آن ناحیه را انجام دهید تا سریع تر به هدفتان برسید.

مثلاً استفاده از دوچرخه ثابت و درکنار آن بهره گیری از تمرینات قدرتی نظیر دراز نشست و شنا برای دستیابی به این هدف بسیار موثر می باشد.شما می توانید پس از دستیابی به وزن دلخواهتان با تمرینات قدرتی بر روی عضلات خود تاثیر گذاشته و آنها را سفت و قوی کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()