09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 10 مرداد 1398 در ساعت 26 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آیا شما نیز این تجربه را داشته اید که با وجود رژیم و سختی دادن به خود عدد روی ترازو که نشان دهنده وزن شماست از جایش تکان نمی خورد؟ با این اتفاق شما بعد از مدتی دلسرد می شوید و بی خیال لاغری و تناسب اندام خواهید شد. گاهی ناخواسته کارهایی در طول رسیدن به لاغری انجام می دهیم که ما را از رسیدن به این هدف باز می دارد و باید با آگاهی سعی در حذف کارهایی کنید که شما را از هدفتان دور می کند. در این مقاله به کارهایی اشاره می کنیم که به صورت ناخواسته سبب دور شدن شما از تناسب اندام و لاغری تان می شوند.

کالری کمی مصرف می کنید

اولین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید آن است که احتمالا برای رسیدن به تناسب اندام کالری مصرفی تان را تا حد زیادی کم کرده اید که بدن احساس گیر کردن در قحطی را دارد. درست است که برای لاغری باید کالری مصرفی تان را کم کنید اما نه به اندازه ای که بدن در قحطی بیفتد. برای رساندن کالری به بدن باید آگاهانه عمل کرد تا بدن هم انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را داشته باشد و هم چاق نشود و ذخیره سازی در بدن انجام نشود. به طور مثال مصرف پروتئین و چربی‌های اشباع‌نشده برای بدن ما مفید هستند و می توانند ما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند و این در صورتی است که اگر فردی بخواهد برای سیر شدن مواد قندی را انتخاب کند این ماده در بدن او به سرعت هضم و جذب می شود و او همچنان گرسنه است و سبب زیاده خواری او خواهد شد.

باید حواستان جمع باشد و در زمان کم کردن کالری روزانه شما باید به مقدار کافی ویتامین و پروتئین و فیبر دریافت کنید، در غیر این صورت برنامه‌ی کاهش وزن شما به جایی نمی‌رسد. زمانی که بیشتر از آنچه که نیاز است کالری مصرفی تان را کم کنید بدن سوخت و ساز خود را متوقف خواهد کرد و فقط انرژی ذخیره می کند. کیفیت و کمیت هر آنچه که می خورید برای بدن اهمیت دارد و این نکته را فراموش نکنید که با گرسنگی و عذاب دادن به بدن تان به جایی نخواهید رسید.

وعده‌های غذایی را حذف می‌کنید

مصرف نکردن مواد غذایی و حذف کردن وعده های غذایی به بدن شما کمکی نمی کند و تنها شما با این کار همیشه گرسنه هستید و بدن تان منتظر جذب مواد غذایی می باشد. تعادل بدن شما با کالری هایی که به آن می رسانید برقرار می شود و در صورت وجود قحطی در بدن تان هر چه که بعد از گرسنگی بخورید جذب بدنتان می شود و این کار شما را خراب می کند. نداشتن انرژی بر روی کار اندام های حیاتی بدن مثل غدد درون‌ریز، بافت چربی، دستگاه عصبی و سیستم گوارشی و ... تاثیر زیادی خواهد گذاشت و بعد از مدتی دچار مشکلات زیادی خواهید شد. در زمانی که اعلام قحطی در بدن صادر می شود وزن از جایش تکان نمی خورد و این سیستم تعادل مغز است که برای بدن تان تصمیم می گیرد. این شعار را همیشه به یاد داشته باشید که بهترین کار آن است که در زمان گرسنگی غذا بخورید و در زمانی که احساس سیری دارید دست از غذا خوردن بردارید تا همیشه بدنی سالم و متناسب داشته باشید.

با تمام هوش و حواستان غذا بخورید

هدف تان در زمان رژیم کمتر غذا نخوردن نباشد و تمام حواستان را بر روی این کار نگذارید. زمانی که مقدار معین شده غذایتان را می خورید بدون عجله و آهسته این کار را انجام دهید و نسبت به هر چیزی که در بشقاب غذایتان برای خوردن گذاشته اید آگاهی داشته باشید. انتخاب ظروف غذا بسیار تاثیرگذار است و به همین دلیل هم اکثر متخصصین استفاده از بشقاب کوچک را برای خوردن غذا مناسب می دانند. عواملی که باعث حواس‌پرتی شما در زمان غذا خوردن می شوند مانند تلویزیون، کارکردن، رانندگی‌ و ... را حذف کنید و این زمان ها چیزی نخورید. سعی کنید با غذا خوردن حس های گرسنگی و سیرشدن را تجربه ‌کنید.

رژیم درستی ندارید

همان طور که گفته شد صرف گرسنگی دادن به بدن تان رژیم داشتن نمی شود و باید رژیمی برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام انتخاب کنید که تمام گروه های مواد غذایی را داشته باشد و به بدن تان سختی و گرسنگی ندهید. رژیم های غذایی سفت و سخت ممکن است گاهی در کوتاه مدت شما را به اهداف تان برسانند اما در بلند مدت شما را دچار مشکلات زیادی خواهند کرد و شما می مانید و بدنی همیشه بیمار. خوردن روزانه و البته به اندازه پروتئین کم‌چرب، کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر، ویتامین ها و چربی‌های سالم و ... برای بدن لازم و ضروری هستند و می توانند شما را در بلند مدت اصولی و سالم به هدف تان برسانند.

برای گرفتن رژیم برنامه مشخصی ندارید

برای رسیدن به تناسب اندام بهترین کار تغییر رویه زندگی تان است. باید این را در زندگی تان جا بیندازید که خوردن غذاهای سالم و به اندازه نه تنها برای تناسب اندام شما مناسب است بلکه سبب ارتقای سطح سلامت تان نیز می شود. اگر جزو خانواده هایی هستید که روزانه با کلی کار و مشغله سر و کار دارید قبل از اینکه به دلیل مشغله به دام فست فود خوردن بیفتید بهتر است برنامه غذایی مشخصی برای خود داشته باشید و با آماده کردن غذا برای خود جلوی ریزه خواری تان را بگیرید. میوه و سبزیجات را از قبل تهیه و در یخچال نگهداری کنید. علاوه بر تهیه غذا برای روزانه خود به فکر میان وعده نیز باشید و آنها را از قبل تهیه کنید.

آب کافی نمی خورید

برای بدن ما انسان ها به راستی آب مایه حیات است و این را نباید فراموش کنید. ۵۰ تا ۶۰ درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد و برای حفظ سلامتی هم که شده حداقل باید روزانه 8 لیوان آب بخورید. نوشیدن آب به مقدار زیاد و البته کافی سبب بالا رفتن سوخت و ساز بدن نیز می شود آب اجازه نمی دهد پوست بدن شما در زمان رژیم بدفرم و چروک شود. با نوشیدن آب می توانید برای مدت زمان خوبی سیر بمانید و سراغ خوردن هله هوله های مضر نروید. نوشیدن آب‌میوه‌های صنعتی و نوشابه‌ها را از رژیم غذایی تان حذف کنید، زیرا این نوشیدنی ها به بدن کالری زیادی می رسانند و شما بدون اینکه احساس سیری داشته باشید کالری زیادی وارد بدن تان کرده اید که این کاملا به ضرر بدن شماست.

اگر با نوشیدن آب مشکل دارید می توانید با افزودن آب لیمو یا انواع میوه هایی مانند هندوانه، توت‌فرنگی، گریپ‌ فروت، گوجه‌ فرنگی، خیار، کاهو، کرفس و تربچه و ... مزه آب را تغییر دهید و آن را برای نوشیدن دلچسب کنید.

ورزش نمی‌کنید

گرسنگی دادن به بدن فقط سبب لاغری شما نخواهد شد. داشتن رژیم غذایی اصولی و متعادل و انجام دادن روزانه ورزش دو رکن اصلی رسیدن به تناسب اندام است. داشتن رژیم غذایی یک بخش از برنامه‌ی کاهش وزن محسوب می‌شود. بهانه ها را برای انجام دادن ورزش تمام کنید و از هر فرصتی برای انجام دادن ورزش حتی کم نیز استفاده نمایید. اگر نمی توانید به باشگاه بروید و ساعتی را ورزش کنید، بهتر است تردمیلی برای خانه تهیه کنید و روزانه برای نیم الی یک ساعت هم که شده پیاده روی ساده ای را انجام دهید. برنامه های اصولی در تردمیل تعبیه شده است که با انتخاب هریک از آنها می توانید اصولی کالری بسوزانید و زودتر به هدف نهایی تان برسید و در ضمن بدن سالمی نیز داشته باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()