09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 31 ارديبهشت 1398 در ساعت 41 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر شما هم جزو افرادی باشید که با معظل چاقی هر روز درگیر هستید حتما می دانید که از چه مدت زمانی به بعد تنها نخوردن راهی برای داشتن اندام متناسب و زیبا نیست و باید ورزش از هر نوعی که شما انتخاب کنید را برای مدت زمان کوتاهی هم شده روزانه انجام دهید تا شاهد نتایج خوبی در بدن تان باشید.

**انجام دادن ورزش برای بدن فواید زیادی دارد و هیچ کس نمی تواند منکر آن شود، اما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که انجام دادن ورزش به صورت روزانه چقدر در میزان لاغری ما تاثیرگذار است.

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد این موضوع که برای داشتن تناسب اندام باید روزانه ورزش انجام داد حقیقت است، اما فقط با این کار به هدف نهایی نمی رسیم و باید گزینه رعایت اصول تغذیه را فراموش نکنید. میزان کالری که به بدن تان روزانه می رسانید باید حساب شده و طبق نیاز بدن تان باشد تا بدن با کالری زیادی روبه رو نشود و مجبور نباشد که آنها را به صورت چربی ذخیره کند.

انجام دادن ورزش روزانه حتی برای 30 دقیقه با انجام دادن پیاده روی ساده بر روی تردمیل به بدن کمک می کند که سوخت و ساز بالاتری در بدن شما اتفاق بیفتد و قدرت بدن برای سوزاندن چربی های اضافی و دریافت انرژی بیشتر از حالت عادی روزانه شما شود.

ورزش کردن نقطه‌ی شروع کاهش وزن است و به دنبال آن رعایت رژیم غذایی مسیر تکمیل کننده ای این راه برای رسیدن به هدف است. به شما توصیه داریم در ابتدای راه از پزشکی برای تهیه رژیم غذایی مناسب کمک بگیرید و این راه را اصولی شروع کنید و بعد از آن با تهیه دستگاه هوازی مانند تردمیل بر روی افزایش فعالیت‌های ورزشی تان تمرکز کنید. انجام دادن پیاده روی ساده احتیاج به نیروی زیادی ندارد و با استفاده از تردمیل می توانید در هر ساعتی از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید ورزش ساده ای برای افزایش سوخت و ساز بدن تان انجام دهید. انجام دادن ورزش را باید به اصول زندگی تان تبدیل کنید تا زندگی بی تحرکی نداشته باشید و بتوانید کنترل وزن تان را بدست بگیرید.

بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای انجام دادن ورزش روزانه آن هم در مدت زمان کمی با کمترین فعالیت از میزان کالری دریافتی روزانه خود کم کنند و حتی 1000 کالری کمتر بخورند تا به لاغری برسند. این افراد از این اشتباهی که در حق سلامتی بدن شان انجام می دهند اطلاع ندارند و نمی دانند در آینده ممکن است دچار چه مشکلاتی در سلامتی شان شوند. تحقیقات نشان می دهد که پزشکان به این نتیجه رسیده اند که رعایت اصول تغذیه ای باید در کنار ورزشی مداوم باشد تا بدن دچار مشکل نشود و فرد در عین سلامتی به تناسب اندام ایده آل و مورد نظر خود برسد.

برنامه‌ ورزشی که شما برای رسیدن به لاغری انتخاب می کنید بخش مهمی از برنامه‌ و راه رسیدن به کاهش وزن است. انجام دادن ورزش در طولانی مدت سلامتی و شادابی ما را نیز تضمین خواهد کرد. پزشکی آمریکایی معتقد است که انجام دادن ورزش ساده ای مانند پیاده روی فقط قدردانی از بدن و سلامتی آن است. افراد چاق سال‌های سال از بدن خود ناخواسته مراقب نکرده اند و با خوردن مواد غذایی زیاد و مضر سبب تخریب آن شده اند و باید برای بازگرداندن حالت اولیه سلامتی بدن تان تلاش کنید و سعی نمایید از راه اصولی سبک زندگی تان را تغییر دهید.

**انجام دادن ورزش تنها برای کم کردن وزن شما نیست و با انجام دادن ورزش می توانید وزن کنونی که دارید را حفظ کنید. تحقیقات و مشاهده نتایج آنها نشان دهنده آن است که با انجام دادن ورزش روزانه ساده ای مانند تردمیل می توان وزن فعلی که احتمالا از آن راضی هستید را برای همیشه حفظ نمایید. کمتر کسی را خواهید دید که برای سال های متوالی و البته طولانی توانسته باشد وزن خود را ثابت نگه دارد و از آن راضی باشد. بعد از انجام دادن ورزش می توانید بر روی سبک غذا خوردن خود نیز تجدید نظر کنید و به طور کل سبک زندگی تان را تغییر دهید تا بدن سالم و سلامتی نیز داشته باشید.

اگر شما جزو افرادی هستید که تمرکزشان بر روی کنترل مواد غذایی که می خوردند است باید به شما اطلاع دهم که زیبایی و حفظ تناسب اندام شما کاملا موقتی است و بدون انجام دادن فعالیت فیزیکی هر چند ساده مانند راه رفتن بر روی تردمیل، وزن شما دوباره افزایش پیدا می کند و شاهد اضافه وزن چه بسا دوبرابر بیشتر از وزن اولیه خود خواهید بود.

پس به خاطر بسپارید رژیم غذایی در کنار برنامه ورزشی مناسب باید باشد تا شاهد نتایج خوبی از فعالیت و تلاش تان باشید.

** به این نکته توجه داشته باشید انجام دادن ورزش زیاد یا حتی سخت می تواند شما را برای همیشه از ادامه دادن این راه دلزده کند. گمان نکنید زمانی که پرخوری کرده اید و مقدار زیادی کالری وارد بدن تان شده است می توانید با ورزش آنها را از بین ببرید و تغییری نیز در وزن تان ایجاد کنید. گاهی هستند افرادی که می گویند چرا من 30 دقیقه یا حتی 1 ساعت ورزش کردم و چرا غذاهایی که خوردم از بین نمی روند و وزن من بیشتر شده است به جای اینکه شاهد کم شدن وزنم باشم. حقیقت آن است مقدار کالری دریافتی شخص چندین برابر کالری است که فرد سوزانده است و به هیمن دلیل شاهد کم شدن وزن نخواهد بود. باید برای رسیدن به تناسب اندام بدانید چقدر کالری مصرف کرده اید و از این تعداد چه مقدار را سوزانده اید.

افرادی که در تمام روز نشسته اند و با خوردن غذا نیز کالری وارد بدن شان می کنند چگونه انتظار دارند لاغر هم شوند؟

**تردمیل و دستگاه های هوازی امروزه دارای مانیتورهایی هستند که می توانند اطلاعات خوبی مانند سرعت، زمانی که ورزش انجام داده اید یا از همه مهم تر مقدار کالری که سوزانده اید را به شما نشان دهند.

اطلاعات این مانیتوها اغلب درست هستند و اما فراموش نکنید که این داده ها و اطلاعات برای هر فرد متفاوت می باشند. بهترین کار آن است که میزان کالری دریافتی خودتان توسط خوردن غذاهای متفاوت را اندازه گیری کنید و بعد از آن با استفاده از تردمیل یا سایر دستگاه های هوازی مانند دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و ... میزان کالری که می سوزانید را مشاهده خواهید کرد.

البته این نکته را به یاد داشته باشید که بدن برای انجام فعالیت های حیاتی یا حتی انجام فعالیت های روزانه مانند همین که پشت میزی می نشینید و کار می کنید کالری می سوزاند و باید این گونه فعالیت ها را نیز در زمان محاسبه میزان کاری که می سوزانید در نیز نظر داشته باشید.

** برای لاغری و کنترل وزن فقط انجام دادن یک جلسه ورزش کافی نیست و باید سعی کنید سبک زندگی تان را تغییر دهید. بهتر است به‌طور کلی یک زندگی فعال و پرتحرک داشته باشید.

برای داشتن بدنی سالم و تناسب اندام فقط انجام دادن ورزش روزانه آن هم 30 دقیقه کافی نیست و باید سعی کنید با تغییر سبک زندگی تان زندگی پرتحرکی برای خود بسازید. به یاد داشته باشید که برای رسیدن به لاغری همان اندازه که ورزش و غذا اهمیت دارد، کنترل استرس، خواب خوبی داشتن و ... نیز موثرند و باید به آنها توجه اساسی داشته باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()