09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 9 خرداد 1397 در ساعت 3 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

داشتن تناسب اندام و بدنی سالم بدون انجام دادن اصول و قواعدی امکان پذیر نیست. اصلی ترین اصول پیروی از رژیم غذایی مناسب و انجام دادن ورزش به صورت روزانه و منظم است. حتما می دانید که هر کدام از این اصول نیز قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارند. یکی از موارد مهمی که باید آن را رعایت کنید انجام ندادن یک سری از کارها بعد از اجرای ورزش است، چه این ورزش در خانه با کمک دستگاه های هوازی مانند تردمیل انجام شود چه در باشگاه یا بیرون از خانه.

به یاد داشته باشید بعضی از کارها می تواند عملکرد بدن شما را تحت تاثیر قرار دهند و گاهی فعالیت های شما بعد از ورزش تمام زحماتتان را از بین ببرد و به همین دلیل باید به آن توجه داشته باشید.

ماندن با لباس های ورزش

بعد از ورزش سریع لباس‌های مرطوب که در تن دارید راعوض کنید. لباس‌ مرطوب علاوه بر اینکه باعث سرماخوردگی شما می شود، سبب رشد باکتری و میکروب های مضر بر روی پوست ما نیز خواهد شد. اگر در خانه به وسیله تردمیل تمرینات ورزشی خود را انجام می دهید بهتر است بر روی دستگیره های تردمیل و در نزدیکی خود حوله کوچکی قرار دهید تا بتوانید بعد از عرق کردن آن را خشک کرده تا باعث ایجاد مزاحمت برای شما نشود.

بعد از باشگاه یا تمرینات ورزشی در خانه اگر عرق زیادی کرده اید بهتر است دوشی بگیرید البته نه با آب بسیار سرد و لباس های خود را عوض کنید تا گرمای عضلاتتان حفظ شود و باعث اسپاسم آنها نشوید. زمانی که عضلات اسپاسم نشوند خون می تواند با قدرت بیشتری به حرکت در بیاید. حتی توصیه می شود بعد از تمام شدن ورزش کفش هایتان را نیز از پاها دربیاورید تا کف پاها نیز تنفس داشته باشند و احساس خوبی پیدا کنید.

می دانید که برای استفاده از تردمیل نیز لازم است شما از کفش مناسبی استفاده کنید و بعد از ورزش با این دستگاه نیز کفش هایتان را در آورید تا عضلات پاهایتان نیز استراحت داشته باشند و ریکاوری بدن سریعتر انجام شود.

فقط استراحت نکنید

بعد از انجام دادن ورزش و فعالیت سنگین نشستن و گاهی دراز کشیدن و لم دادن در خانه لذت بخش ترین کاری است که می خواهید انجام دهید، اما بهتر است این کار را انجام ندهید و سعی کنید فعالیت های سبک روزانه خود را ادامه دهید. با انجام دادن فعالیت های سبک روزانه می توانید بدن را با سرعت بیشتری ریکاوری کنید. بهتر است کمی راه بروید، آهسته حرکات کششی انجام دهید و نفس عمیق بکشید تا بدن آرام آرام به بازسازی خود بپردازد و ریکاوری شود.

نرساندن سوخت مناسب به بدن

مواد غذایی و مایعات مناسب را بعد از 20 تا 30 دقیقه مصرف کنید. مواد غذایی مانند؛ مواد پروتئینی که کمی چربی و کربوهیدرات داشته باشند. این گونه مواد باعث بازگشت انرژی از دست رفته شما می شوند. نوشیدن آب زیاد را نیز فراموش نکنید تا جایگزینی باشد برای آب از دست رفته بدنتان. آب به استراحت بدن تان کمک می کند و باعث کاهش دمای بدن خواهد شد، بعد از ورزش فقط حواستان به مواد غذایی که می خورید باشد تا بیش از اندازه پرکالری نباشند و تمام زحمات شما را به باد ندهند.

انجام فعالیت‌های سنگین

بعد از انجام دادن ورزش شاید انرژی زیادی در بدن احساس کنید و بخواهید کارهای فیزیکی روزانه مربوط به خانه را انجام بدهید و از عضلات تان کار بکشید، اما این کار به عضلات شما فشار زیادی وارد می کند و به مشکل خواهید خورد. زمانی که از بدن تان کار زیاد بکشید خطر آسیب ‌دیدگی شما بالا خواهد رفت. اگر می خواهید کار سنگینی انجام دهید بهتر است به عضلات و بدن تان یک روز استراحت بدهید تا ریکاوری شوند و شرایط بدنی بهتری پیدا کنید.

سعی کنید قبل از انجام دادن ورزش آب بنوشید و در زمان ورزش نیز آب را در دسترس خود قرار دهید تا در زمانی که احساس تشنگی کردید بتوانید از آن استفاده کنید.

از خوردن اسموتی های آماده بعد از ورزش پرهیز کنید، زیرا آنها پر از کالری هستند و بدتر برای کالری های سوزانده شما جایگزین خواهند بود. اسموتی های مقوی و کم کالری را خودتان تهیه کنید و بعد از ورزش آنها را میل کنید. برای تهیه اسموتی مقوی و سالم می توانید از سبزیجات، میوه ها و پروتئین به میزان مناسب استفاده کنید تا به بدن تان نیز مواد مفیدی برسانید.

به یاد داشته باشید برای ورزش کردن نباید به بدن تان فشار بیش از حد بیاورید. حتما در طی هفته به خود استراحت دهید و لازم نیست تمام روزها بر روی تردمیل بروید و به سختی تمرینات سنگینی را اجرا کنید. اگر فکر می کنید با بی وقفه ورزش کردن به نتایج بهتری می رسید سخت در اشتباهید و دلیلی برای عذاب دادن خودتان وجود ندارد.

دائما غذای فست فود نخورید

برای اینکه اصلا فست فود نخورید خودتان را اذیت نکنید. اگر بعد از مدت ها به شدت هوس خوردن فست فود را دارید اشکالی ندارد و بهتر است آن غذا را بخورید. ولع خوردن غذاهای مضر برای بدن نیز خطرناک است. با خوردن غذایی که هوس کرده بودید می توانید آرامش داشته باشید و بعد از آن با تمرکز و آرامش بیشتری به برنامه غذایی خود ادامه دهید و بتوانید به آن پایبند باشید.

تحقیقات نشان داده است که با این کار و لذت بردن از غذاخوردن تان راحت تر می توانید به رژیم غذای تان برگردید و راه تان را مصمم تر ادامه دهید. با رعایت این نکات راحت و کوچک می توانید بعد از ورزش نیز کالری سوزی را در بدن تان ادامه دهید و از فعالیت خود بهترین نتیجه را بگیرید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()