09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 13 تير 1397 در ساعت 8 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امکان دویدن در فضای باز و رفتن به باشگاه برای تمام افراد آن هم هر روز امکان پذیر نیست و گاهی همین دلایل باعث می شوند افراد به طور کل قید انجام دادن ورزش را بزنند و هیچ فعالیتی در طی روز نداشته باشند و کم کم دچار چاقی و اضافه وزن و عواقب آن شوند.

انتخاب دستگاهی هوازی مانند تردمیل می تواند در مدت زمان کوتاهی به ما کمک کند تا بتوانیم راه برویم یا بدویم و از مزایای بی شمار آن بهره مند شویم. شاید در نگاه اول استفاده از تردمیل به نظر ساده بیاید و با خود تصور می کنید همین که روی آن مدت زمانی را راه بروید یا بدوید کافی است و به هدف تان خواهید رسید، در صورتی که این گونه نیست و استفاده از تردمیل نیز راه و رسم خودش را دارد و باید ترفندهای استفاده از این دستگاه را بیاموزید تا هم دچار مشکل نشوید و هم بتوانید به نتایج خوبی برسید.

قبل از شروع هر ورزش و فعالیتی بهتر است برای خود هدف مشخصی را تعیین کنید تا بتوانید با برنامه ریزی به هدف تان نزدیک شوید. لازم است بدانید برای اینکه قادر باشید کالری بیشتری بسوزانید بهتر است در ابتدا دویدن و راه رفتن در کوتاه مدت و با شدتی بیشتر را امتحان کنید.

در ابتدای شروع ورزش گرم کردن بدن را حتی برای دو دقیقه انجام دهید و آن را فراموش نکنید. انجام دادن تمرینات به صورت متناوب بهترین روشی است که می توانید برای رسیدن به تناسب اندام دنبال کنید، یعنی بهتر است چند ‌دقیقه با سرعت بالا بدوید و بعد از آن سرعت دستگاه را پایین بیاورید. توجه کنید مربیان و پزشکان توصیه دارند بعد از آنکه آمادگی جسمانی شما افزایش پیدا کرد سطح تمرینات خود را بالا ببرید و شروع به دویدن کنید.

لازم نیست همیشه تمرینات خود را در مدت زمان های کوتاه کوتاه انجام دهید و فقط شدت را بالا ببرید و به بدن تان فشار زیادی وارد کنید. گاهی اوقات نیز می توانید تمرینات را در مدت زمان های بیشتر اما با شدتی کمتر انجام دهید.

تردمیل به فرم گرفتن عضلات و افزایش قدرت آنها نیز کمک خواهد کرد و برای افزایش قدرت عضلات نیز بسیار مناسب است. امکان تغییر شیب در تردمیل از مزیت های خوب این دستگاه محسوب می شود و اگر تردمیلی تهیه کنید که این مزیت را داشته باشد به شما کمک می کند تا در زمان اجرای تمرینات بتوانید کالری بیشتری بسوزانید.

اگر از تردمیلی چند منظوره استفاده کنید در زمان اجرای تمرینات بر روی تردمیل نیز می توانید حرکات دیگری برای تنوع انجام دهید تا علاوه بر کالری سوزی بیشتر از یکنواختی تمرینات خسته نشوید. حرکتی مثل لانژ یا حتی عقب عقب راه رفتن نیز بر روی تردمیل البته با سرعت کم امکان پذیر است و می توانید راحت آنها را انجام دهید.

اجرای برنامه ترکیبی را فراموش نکنید

برای رسیدن به کاهش وزن انجام دادن ورزش در کنار رژیم غذایی لازم است و باید به طریقی کالری های اضافی خود را بسوزانید تا بتوانید به مرور زمان رسیدن به هدف تان را ببینید. زمانی که با تردمیل ورزش انجام می دهید از طریق مانیتور و سنسورهای ضربان قلبی که بر روی آن تعبیه شده است به تعداد ضربان قلب تان در حین تمرینات توجه کنید و مرتبا آن را کنترل نمایید.

اگر تعداد ضربان قلب شما مرتبا با شدت بالایی افزایش پیدا کند خیلی زود از پا می‌افتید و دچار مشکل خواهید شد. البته برای آسیب نرسیدن به قلب نیز لازم نیست که همیشه آهسته و با شدت کم تمرین کنید و بهترین کار استفاده از برنامه ای ترکیبی است یعنی بعضی از روزها تمرینات را در مدت زمان کم با شدت بالا اجرا کرده و گاهی نیز مدت زمان را افزایش دهید و تمریناتتان شدت کمتری داشته باشند.

قرار نیست شما یک شبه به اهدافتان برسید و این پروسه طولانی است و همان طور که یک شبه چاق نشده اید، یک شبه نیز نخواهید توانست به اندام مورد علاقه تان برسید.

سرعت را تغییر دهید

سعی نکنید که همیشه سرعت تردمیل تا آخر تمرینات یک جور باشد و به طور مثال دو دقیقه بدوید و 3 دقیقه بعد از آن را با سرعت پایین تری راه بروید تا بتوانید کالری سوزی بیشتری در بدن تان داشته باشید. بعد از گذشت مدت زمانی قدرت شما رو به افزایش خواهد بود و می توانید با سرعت های بیشتری راه بروید یا حتی بدوید.

به یاد داشته باشید که با افزایش شیب، کالری بیشتر می سوزانید، اما دقت کنید که دویدن بر روی شیب تند اصلا توصیه نمی شود و ممکن است شما را دچار مشکلاتی کند. تمام مدت تمرین با شیب زیاد تمرین کردن درست نیست و فقط باید مانند راه رفتن بر روی تپه یا کوه نوردی عمل کنید. زمانی که شما در این مکان ها حضور پیدا می کنید برای بالا رفتن از کوه سرعت تان کم خواهد بود و فشار بیشتر بر روی عضلات تان وارد می شود. سرعت بالا در این مواقع برای افراد کاملا حرفه ای است که تسلط کافی بر کوه نوردی پیدا کرده اند.

زمانی که بر روی تردمیل هستید شیب را برای یک تا دو دقیقه بین ۲ تا ۴ درصد افزایش دهید و سرعت تان کم باشد و دوباره بعد از یک تا دو دقیقه شیب را به صفر برسانید و سرعت را بالا ببرید و این چرخه را ادامه دهید.

زمانی که تمرینات شما بیشتر شود راحت می توانید کالری بسوزانید، اما نباید به صورت مداوم با یک رویه پیش بروید و در کنار آن بهتر است تمرینات دیگری را نیز دنبال کنید. تا جایی که می توانید تمرینات مقاومتی، استقامتی و کششی را با یکدیگر در فواصل معینی انجام دهید و برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

انجام دادن ورزش با کمک تردمیل می تواند سلامتی شما ارتقا دهد و شما را به تناسب اندامی خوبی نزدیک کند. زمانی که در خارج از خانه پیاده روی می کنید در ابتدا انرژی زیادی دارید با سرعت بالاتری حرکت می کنید، اما زمانی که خسته می شوید و مدت زمانی می گذرد سرعت شما ناخواسته کم خواهد شد و انرژی لازم را نخواهید داشت و در نتیجه مقدار کمتری کالری می سوزانید.

زمانی که با تردمیل ورزش می کنید سرعت تا زمان تغییر آن یکی خواهد بود شما مجبور هستید با همان سرعت و انرژی بدوید و کالری بسوزانید تا زمانی که سرعت را تغییر دهید. به یاد داشته باشید همان طور که گفته شد در گاهی اوقات از تمرینات دیگر لذت ببرید و آنها را اجرا کنید تا دلزده نشوید و بتوانید شاهد نتایج خوبی برای بدن تان نیز باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()