09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 8 خرداد 1398 در ساعت 56 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اکثر افراد امروزه با لغت متابولیسم که در واقع همان میزان سوخت و ساز در بدن ماست آشنا هستند. واکنش‌های شیمیایی بدن ما که بر اثر فعالیت های حیاتی یا حتی فعالیت‌های روزانه در بدن به وجود می آیند شدت متابولیسم در بدن ما را تغییر خواهند داد. زمانی که به دلایل مختلف شدت سوخت و ساز در بدن مان افزایش پیدا کند شاهد لاغری و تناسب اندام خوبی خواهیم بود و به همین دلیل است که افراد از طریق راهکارهای متفاوتی به دنبال افزایش متابولیسم بدن هستند. در این مقاله قصد داریم راهکارهای طبیعی و بی ضرری را برای افزایش سوخت و ساز بدن به شما یادآوری کنیم تا راحت تر و بی دردسر به تناسب اندام دلخواهتان برسید.

مصرف بیشتر پروتئین

زمانی که غذا می خوریم بدن برای هضم و جذب آن فعالیت بیشتری انجام می دهید و با این فعالیت متابولیسم بدن ما نیز بیشتر خواهد شد. زمانی که پروتئین در غذای ما وجود دارد بدن برای هضم آن فعالیت بیشتری انجام م یدهد و این فعالیت طولانی تر خواهد بود. تحقیقات نشان می دهد خوردن پروتئین سرعت سوخت و ساز بدن را تا 15 تا 30 درصد افزایش می‌دهد. خوردن انواع کربوهیدرات ها نیز متابولیسم بدن ما را افزایش خواهند داد. یکی از نکاتی که بهتر است بدانید با خوردن انواع پروتئین در رژیم غذایی تان و البته کربوهیدارات در حد محدود مدت زمان بیشتری سیر خواهید بود ولع شما به خوردن غذا کمتر خواهد شد.

بعد از مدت زمانی که شروع به رعایت رژیم غذایی برای رسیدن به لاغری کنید متابولیسم بدن تان کاهش پیدا م کیند و گاهی نیز شاهد استپ وزنی خواهید بود، برای اینکه این مشکل برای شما به وجود نیاید یا در صورت به وجود آمدن بتوانید به راحتی آن را رفع کنید به شما توصیه می کنم خوردن پروتئین به مقدار کافی را در دستور غذایی روزانه خود قرار دهید.

نوشیدن آب سرد

از فواید نوشیدن آب آن هم حداقل 8 لیوان در روز باخبر هستید و حتی بتوانید این میزان را افزایش دهید، برای بدن و بالا رفتن سوخت و ساز آن مفید خواهد بود. بهترین کار آن است که آب را بدون شکر و محلول دیگری بنوشید تا کالری اضافی وارد بدن تان نشود و کمک کند تا بهتر وزن کم کنید. با خوردن آب خنک متابولیسم بدن تان افزایش پیدا میکند، زیرا بدن برای متعادل کردن دمای آب با بدن تان فعالیت کرده و این فعالیت به سوخت و ساز بیشتر بدن کم خواهد کرد. جالب است بدانید مطالعات نشان می دهد با نوشیدن نیم لیتر آب، سوخت و ساز بدن 10 الی 30 درصد افزایش پیدا می کند.

زمانی که آب می نوشید حجم زیادی از معده شما پر خواهد شد و دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد. برای کنترل اشتهای کاذبتان توصیه می کنم قبل از خودن غذا آب بنوشید تا حجم زیادی از معده تان پر شود.

ورزش را برای بالا نگه داشتن متابولیسم بدن تان فراموش نکنید. حتی اگر فرصتی برای رفتن به باشگاه ندارید می توانید با تهیه تردمیل در هر زمانی که فرصتی پیدا کردید با تردمیل به بهترین شکل و از راه اصولی آن پیاده روی مفید و در عین حال ساده ای انجام دهید و شاهد نتایج خوبی در بدن تان باشید.

انجام دادن ورزش با شدت بالا

می دانید که انجام دادن ورزش آن هم به صورت منظم یکی از مهم ترین عوامل در راه رسیدن به تناسب اندام است. بعد از مدتی بدن به شرایطی که در آن قرار می گیرد عادت میکند و باید با ایجاد تغییراتی در رویه زندگی بدن را وادار به فعالیت بیشتر کرد. انجام دادن تمرینات اینتروال با شدت بالا یک از راه حل هایی است که به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک می کند. با انجام دادن تمرینات اینتروال سوخت و ساز بدن در حد بالا می ماند و بدن در حالت چربی سوزی راحت تر چربی ها را از بین خواهد برد.

استفاده از وزنه را فراموش نکنید

هر چه در بدن عضله بیشتری وجود داشته باشد سوخت و ساز بیشتر خواهد بود و حتی در زمان استراحت می توانید به راحتی شاهد چربی سوزی در بدن تان باشید. با وزنه می توانید از زیبایی عضلات و حتی استخوان های تان محافظت کنید و علاوه بر آن عضلات به شما کمک می کنند متابولیسم بدن بیشتر شود و به مرور زمان شاهد تناسب اندام خوبی خواهید بود. بدون استفاده از وزنه عضلات شما نیز همراه با چربی های تان آب خواهند شد و این به ضرر زیبایی شما خواهد بود و بهتر است برای زیبایی و حتی بالا بردن سوخت و ساز بدن تان از وزنه ها هر چند سبک استفاده نمایید.

فعالیت تان را بیشتر کنید

بیشتر شدن فعالیت های روزمره به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک می کند. به طور مثال حتی اگر بتوانید بیشتر از نشستن ایستاده کارهایتان را انجام دهید یا پیاده به سرکار بروید و برگردید می توانید به بالا رفتن سوخت و ساز بدن تان کم زیادی کنید. برای سلامتی نشستن طولانی‌ مدت ضرر دارد.

چای سبز بنوشید

چای سبز و چای اولانگ با توجه به میزان کافئینی که دارند می توانند بر روی متابولیسم بدن تأثیر زیادی بگذارند و با توجه به آنتی اکسیدان یکه دارند بسیار برای بدن مناسب هستند.

از ادویه های تند استفاده کنید

نوعی ماده‌ی شیمیایی در انواع فلفل ها وجود دارند که با خوردن آنها بدن گرم شده و متابولیسم آن بالا می رود. افراد زیادی نمی توانند به دلایل مختلف از فلفل استفاده نمایند که باید آنها را در نظر بگیرید. با خوردن فلفل بدن در حدود 10 کالری بیشتر می سوزاند که این امر برای افرادی که اضافه وزن دارند کمک کننده است. افزودن ادویه‌های تند به غذا ممکن است اثرات کمی داشته باشد. با این‌ حال مصرف آن همراه با به‌کارگیری روش‌های دیگر افزایش متابولیسم، ممکن است سودمند باشد.

خواب خوبی داشته باشید

برای خلاص شدن از اضافه وزن باید حواستان به خواب تان نیز باشد بی خوابی احتمال دچار شدن شما به چاقی را افزایش خواهد داد. کمبود خواب سطح قند خون شما را بالا میبرد و رفته رفته بر روی انباشته شدن چربی و چاقی شما اثر می گذارد. بی‌خوابی سبب تولید هر چه بیشتر هورمون گرسنگی خواهد شد و برای جلوگیری از این کار بهتر است حداقل 8 ساعت در شبانه روز را بخوابید و حواستان به مدت زمان خوابتان باشد تا سوخت و ساز بدن تان کم نشود و شاهد چاقی بیشتر در بدن تان نباشید.

قهوه را فراموش نکنید

قهوه سرشار از کافئین است و این کافئین می تواند به بالا رفتن سوخت و ساز بدن کمک زیادی کند. قهوه نیز عملکردی نظیر چای سبز و اولانگ دارد و علاوه بر صدها مزیتی که برای بدن داشته می تواند سوخت و ساز بدن را نیز افزایش دهد. با بالا رفتن سوخت و ساز بدن چربی ها نیز زودتر از بین م یروند و به تناسب اندام ایده آل می رسید. نیاز به انجام کارهای خارق العاده یا حتی خوردن داروهای تقلبی که حتی گاهی به بدن نیز آسیب می رسانند و ضرر آنها بیشتر از منفعت شان است نیست و با رعایت نکاتی ساده که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می توانید با تغییرات کوچکی در سبک زندگی تان بدن سالمی داشته باشید و از تناسب اندام دلخواه تان نیز برخوردار باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()