09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 18 مهر 1397 در ساعت 58 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کم تحرکی و یک جانشینی ما از صبح تا غروب سبب بروز بسیاری از بیماری ها و باعث بالا رفتن وزن می شود. تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که با از بین بردن چاقی و اضافه وزن بسیاری از بیماری ها در جوامع امروزی از بین خواهند رفت.

برای رسیدن به وزن ایده آل، کاهش وزن و همچنین مشکلات آن باید دو اصل مهم را به خاطر بسپارید و راه های آنها را دنبال کنید. آن دو اصل پیروی از رژیم غذایی مناسب، اصولی و انجام دادن ورزش به صورت مداوم است. برای رسیدن به وزنی ایده آل و رهایی از چاقی و مشکلات و بیماری های گوناگون بهتر است به توصیه هایی که در ادامه به شما ارائه می دهیم عمل کنید.

آب زیاد بنوشید

در طی روز 8 لیوان حداقل آبی است که باید بنوشید. به شما توصیه ای داریم، در هر زمان که احساس گرسنگی داشتید و خواستید چیزی بخورید بهتر است یک لیوان آب بنوشید. این کار جلوی اشتهای کاذب شما را می گیرد و اجازه نمی دهد پرخوری کنید. به جای آب نیز می توانید آب های طعم دار( دتاکس) یا حتی یک فنجان چای یا قهوه ای بنوشید.

غذا را برای آخر شب نگذارید

وعده غذایی آخر خود را برای پایان روز و نزدیک به خوابیدن تان نگذارید تا مجبور نشوید بلافاصله بعد از خوردن غذا بخوابید. سر شب غذایی سبک و سالم بخورید و بعد از آن اگر فرصتی نیز پیدا کردید کمی ورزش انجام دهید یا حداقل پیاده روی کنید.

روزانه ورزش کنید

انجام دادن ورزش یکی از اصل های اساسی برای رسیدن به تناسب اندام است و این کار را باید انجام دهید، حتی اگر از صبح تا پاسی از شب پشت میز نشسته اید و نمی توانید به باشگاه بروید یا برای رسیدن به خانه پیاده روی کنید. برای این مشکلات نیز راه حلی در نظر گرفته شده است و آن هم تهیه دستگاه های هوازی مانند تردمیل خانگی است. با تهیه تردمیل می توانید در هر ساعت از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید ورزش روزانه خود را انجام دهید و کم کم شاهد نتایج خوب آن برای سلامتی و تناسب اندام بدنتان باشید.

خوارکی های مورد علاقه تان را بخورید

خود را از تمام خوراکی های مورد علاقه تان محروم نکنید تا بدتر برای خوردن آنها ولع پیدا کنید. می توانید در طول رژیم تان مواد خوراکی که دوست دارید را در حجم کمی بخورید تا چشم تان هم دنبال خوردن غذا یا حتی شیرینی های مورد علاقه تان نباشد. به طور مثال اگر بقیه اطرافیان شیرینی خامه ای بزرگی می خورند شما به خوردن شیرینی کوچک و کم خامه بسنده کنید تا ولع خوردن شیرینی نیز نداشته باشید.

غذای تند بخورید

انواع ادویه و فلفل علاوه بر اینکه سبب طعم‌دار شدن غذا می شوند، می توانند باعث بالا رفتن متابولیسم بدنتان شوند، سوخت و ساز در بدن شما بیشتر از گذشته شود و چربی های اضافی راحت تر آب شوند. با خوردن غذاهای تند کالری کمتری به بدنتان وارد خواهید کرد و از طرفی به سوختن کالری های اضافی آن نیز کمک خواهید کرد.

تند تند خودتان را وزن نکنید

حواستان به وزن تان حداقل هفته ای یک بار باشد، اما اینکه در هر ساعت یا بعد از خوردن غذایی خودتان را وزن کنید اصلا برای شما مناسب نیست و اذیت خواهید شد. فقط یک بار در هفته خود را وزن کنید، زیرا بدن در طی روز یا حتی در طی یک هفته نوسان وزنی خواهد داشت و شما را دچار ناامیدی خواهد کرد.

برای پایین آوردن وزن عجله نکنید

عجله ای برای پایین آوردن وزن تان نداشته باشید. پایین آوردن سریع وزن بدن شما را اذیت خواهد کرد و سبب می شود بعد از مدت زمان کوتاهی بدن شما ولع خوردن پیدا کند و اگر رژیم را کنار بگذارید وزن از دست رفته سریع بازگشت خواهد کرد. پزشکان توصیه دارند بهترین وزنی که ایده آل است شما در طول یک هفته کم کنید، نیم تا یک کیلوگرم است.

پروتئین را حذف نکنید

در لیست غذایی تان پروتئین قرار دهید و هرگز این ماده غذایی را از رژیم غذایی تان حذف نکنید. پروتئین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و این موضوع به رژیم غذایی تان کمک بسیاری می کند. ماهی، میگو، گوشت قرمز البته بدون‌ چربی، سفیده تخم‌مرغ، ماست، پنیر و ... در وعده های اصلی خود قرار دهید.

صبحانه را حذف نکنید

حتما قبل از انجام هر کاری صبحانه بخورید تا در اصطلاح موتور بدنتان روشن شود. زمانی که شما صبحانه نخورید تا ظهر احساس گرسنگی خواهید کرد و در بین وعده های غذایی تان هله و هوله بخورید و کالری کاذب زیادی به بدن برسانید.

میوه ها و سبزیجات زیاد بخورید

میوه ها و سبزیجات، برای سلامتی بدن جزو مواد ضروری هستند. فیبر میوه ها و سبزیجات سبب می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. در کنار خوردن پروتئین و دیگر مواد از سبزیجات تازه استفاده کنید و با این مواد خود را سیر نگه دارید.

حواستان به خوردن نوشیدنی ها باشد

اکثر افراد گمان نمی کنند نوشیدنی ها کالری زیادی دارند و بی رویه از آبمیوه های مصنوعی استفاده می کنند، غافل از اینکه این نوشیدنی ها کالری زیادی دارند و می توانند شما را چاق کنند. قهوه خامه دار، آب میوه های مصنوعی، ماءالشعیر و ... کالری زیادی دارند. به جای نوشیدن این نوشیدنی ها می توانید از آب، چای سبز، نوشیدنی های خانگی و… استفاده کنید تا دچار اضافه وزن های کاذب و الکی نشوید.

حجم غذایتان را کم کنید

افراد گمان می کنند اگر غذایشان کم نمک یا کم چربی باشد می توانند در حجم بی نهایتی بخورند تا سیر شوند، در صورتی که این فکر اشتباه است و باید حجم غذایتان را نیز کنترل کنید. مصرف زیاد مواد غذایی سبب رسیدن کالری بیشتر به بدن شما خواهد شد. البته لازم نیست با ترازو یا خط کش همه جا غذایتان را اندازه گیری کنید، اما باید نحوه ی صحیح غذا خوردن را یاد بگیرد و از غذاهای پرکالری و مضر پرهیز نمایید. قبل از خوردن هر غذایی از خود بپرسید آیا این اندازه یا اصلا این غذا برای رژیم غذایی من مناسب است یا خیر؟ با کمی صبوری می توانید حجم غذایی تان را نیز کم کرده و به تناسب اندام و کاهش وزن خوبی دست پیدا کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()