09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 خرداد 1398 در ساعت 11 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارند یا حتی به ورزش و فعالیت روزانه علاقه مند باشید حتما نام تمرینات اینتروال را شنیده اید. تمرینات اینتروال، تمریناتی هستند که با انجام دادن آن سوخت و ساز بدن تان راحت تر و البته سریع تر افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که سوخت و ساز بدن تان بالا می رود کالری سوزی بیشتری در بدن تان اتفاق میفتد و سریعتر از مدت زمانی که در نظر گرفته بودید می توانید به تناسب اندام مورد نظرتان برسید.

تمرینات اینتروال سبب می شود چربی بیشتری را از بین ببرید و اما این نوع ورزش نیز مانند سایر ورزش ها اصول و روشی دارد که در صورت درست اجرا شدن می توانید شاهد نتایج خوبی در زندگی تان باشید و کم کم به هدفتان برسید. تمرینات اینتروال مجموعه تمرینات هوازی است که شامل تمریناتی با شدت بالا و شدت کم می باشد. به این صورت که در طول زمان مشخصی شدت تمرینات و سرعت اجرای شما بالا می رود و برای مدت زمان کوتاهی شدت اجرا را کم کرده و در واقع استراحت کوتاهی خواهید داشت. بهتر است برای اجرای تمرینات اینتروال برنامه ریزی خوبی داشته باشید، اما این نوع برنامه ورزشی را نیز می توانید بدون برنامه نیز اجرا کنید.

یکی از تمرینات هوازی که برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری بسیار مناسب بوده استفاده از تردمیل است. دستگاه هوازی تردمیل به شما کمک می کند با هر سرعتی که می توانید و در هر ساعتی که زمانی بدست آورید پیاده روی مناسبی انجام دهید یا حتی بدوید. با پیشرفت تکنولوژی تردمیل در انواع جدید و به روز شده دارای برنامه های از پیش تعیین شده می باشد که تقریبا تمام آنها برنامه های اینتروالی هستند که فقط در شدت و سرعت با یکدیگر متفاوت می باشند که باید از میان آنها با توجه به آمادگی جسمانی تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای طراحی این تمرینات اینتروال حتی در تردمیل اصولی در نظر گرفته می شود و اگر شما می خواهید خودتان این تمرینات را طراحی کنید، باید اصولی را در نظر بگیرید تا دچار مشکلات جدی در سلامتی تان نشوید. در ابتدا مسافتی که قرار است تمرین انجام دهید و مدت زمان هایی که در بین تمرینات می خواهید استراحت داشته باشید را نیز بهتر است مشخص نمایید. سعی کنید سرعت و شدت حرکت خود را در نظر بگیرید تا برنامه منظم تری را برای ورزش کردن تان داشته باشید.

توجه داشته باشید که برای اجرای تمرینات اینتروال به بدن تان بیشتر از ظرفیت آن فشار نیاورید. تمرینات اینتروال باعث بهبود عملکرد تمرینی شده و موجب می‌شوند تا یک ورزشکار بتواند قبل از بروز خستگی و ایجاد درد، مدت طولانی‌تری تمرین کند. همچنین باعث بهبود سرعت و مقاومت ورزشکار می‌شوند. تمرینات اینتروال کالری بیشتری می‌سوزانند و منجر به افزایش سرعت کاهش وزن می‌شوند.

اگر مشکلات و ناراحتی قلبی دارید بهتر است قبل از شروع هر کاری با پزشک مشورت کنید. تمرینات معمولا با شدت بالایی اجرا می شوند و بهتر است افرادی که مشکلات قلبی دارند اینگونه تمرینات را اجرا نکنند. تمرینات اینتروال بسیار مشکل هستند و برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند مناسب نیستند. برای شروع تمرینات اینتروال خود را حتما گرم کرده و برای شروع سعی کنید که بدنتان را آماده نمایید.

مدت تمرینات اینتروال به آمادگی جسمانی شما بستگی دارد و معمولا تمرینات اینتروال کوتاه بین 6-30 ثانیه باید طول بکشد و تمرینات بلند مدت آن نیز تا 2 الی 3 دقیقه کافی می باشد. افرادی که سالم هستند و به تازگی این نوع ورزش را شروع کرده اند بهتر است تمرینات سختی انجام ندهند و مدت زمان استراحت خود را طولانی تر کنند. از تمرینات اینتروال 30 ثانیه‌ای شروع کنید که اینگونه تمرینات نتایج بهتری برای شما خواهد داشت و درضمن استراحت بین تمرینات اینتروال سبب می شود آسیب کمتری به عضلات شما وارد شود. اگر بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانی تان تمرینات 2-3 دقیقه‌ای اینتروال را انتخاب کردید، باید انرژی بیشتری برای اجرای اینگونه تمرینات در نظر داشته باشید. تمرینات اینتروال بیشتر از 3 دقیقه و با شدت را به طور مرتب و روزانه اجرا نکنید تا دچار مشکلی نشوید.

تمرینات اینتروال شما باید اصولی بوده و حواستان به مدت زمانی که برای ریکاوری بدن تان می گذارید باشد و آن را فراموش نکنید. بعد از تمرین باید با اجرای تمریناتی تعداد ضربان قلب‌تان را پایین بیاورد و میزان سوزش عضلانی یا خستگی نیز کاهش یابد. توجه داشته باشید که ادامه دادن تمرینات در شرایطی که عضلات شما دچار درد و سوزش می شود اصلا به نفع شما نخواهد بود و در این صورت باید تمرینات تان را تمام کنید و به ریکاوری بدن تان بپردازید.

این موضوع را مد نظر قرار دهید که دوره‌ی ریکاوری برای هر فرد متفاوت است و باید آن را فراموش نکنید. این را میدانید که اجرای تمرینات اینتروال مشکل بوده و در حین انجام تمرینات اینتروال به عضلات فشار زیادی وارد می شود، پس باید بعد از اتمام تمرینات به بدن تان فرصتی برای ریکاوری نیز دهید. افرادی که ورزشکار حرفه ای محسوب نمی شوند بعد ازتمرین اینتروال باید به بدن خود حداقل 48 ساعت استراحت بدهند تا بدن دچار شوک نشود. می توانید روزی که تمرینات اینتروال شدید را اجرا می کنید فردای آن روز تمرینات سبکی را اجرا نمایید تا بدن نیز در حال استراحت کمی فعالیت داشته باشد و دچار تمرین زدگی نیز نشوید. با رعایت این اصول همه اهداف خود میرسید و هم بدن سالمی خواهید داشت.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()