09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 53 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دوچرخه سواری یک ورزش بسیار عالی برای تناسب اندام، چربی سوزی و سلامتی می باشد؛ اما به دلیل کمبود فضای مناسب بسیاری از افراد ترجیح می دهد این ورزش هوازی را در محیط باشگاه یا منزل توسط دوچرخه ثابت انجام بدهند.دوچرخه ثابت دستگاهی است که ورزش دوچرخه سواری را شبیه سازی می کند و همه فواید این ورزش را به همراه دارد؛ اما برخی از کاربران این وسیله اشتباهاتی را هنگام انجام تمرین با دستگاه انجام می دهند.

تنظیم نکردن دوچرخه ثابت قبل از شروع تمرین یکی از این اشتباهات است؛ در صورتی که فقط شما از دوچرخه ثابت استفاده می کنید، لزومی ندارد هر بار دوچرخه خود را تنظیم کنید؛ اما اگر در باشگاه تمرین انجام می دهید و یا در منزل افراد دیگری جز شما دوچرخه ثابت را مورد استفاده قرار می دهند، باید هر بار از تنظیم دوچرخه برای بدن خود مطمئن شوید؛ برای این کار روی دوچرخه بنشینید و دستگیره ها را بگیرید و اگر حس کردید قسمتی از بدن تان راحت نیست دوچرخه را تنظیم نمایید. این کار را می توانید به کمک مربی انجام بدهید.

در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت شلوار گشاد و بلند نپوشید؛ درست است لباس ورزشی می بایست راحت باشد؛ اما شلوار گشاد به پدال گیر خواهد کرد و اذیت می شوید. می توانید شلوارک بپوشید؛ در این صورت گشادی شلوار تاثیری ندارد.دسته های دوچرخه را محکم نگیرید؛ با این کار فشار غیرضروری به شانه ها، پشت، مچ دست و انگشتان وارد می شود؛ دسته های دوچرخه برای این هستند که تعادل خود را توسط آن ها حفظ کنید؛ نباید وزن خود را روی دسته ها بیندازید.

باسن تان را عقب بیاورید و سنگینی وزنتان را روی بالاتنه بیندازید و مشت ها را باز کنید؛ فقط دستتان روی دسته باشد و آن را محکم نگیرید.در صورتی که زین دوچرخه قابلیت تنظیم عمودی دارد، توجه کنید صندلی بیش از حد بالا یا پایین نباشد؛ در صورتی که زین بالا باشد، برای رسیدن به پایین ترین حالت پدال باسن عقب و جلو می رود و حرکت کند می شود؛ حتی ممکن است کشاله ران کبود شود.

برای این که بدانید ارتفاع دوچرخه با قد شما متناسب است، کنار دوچرخه بایستید و کف دست خود را با سطح زمین موازی نگه دارید و آن را بالای استخوان لگن بیاورید؛ در این حالت باید دستتان با صندلی در یک راستا باشد؛ در این صورت زین دوچرخه ثابت با قد شما متناسب می باشد.

زمانی که مقاومت دستگاه در برابر رکاب زدن بیش از حد توانایی و آمادگی جسمانی باشد، نمی توانید با صدای موسیقی هماهنگ بشوید و رکاب زدن بسیار کند می شود و برای به حرکت درآوردن رکاب ها ناچار می شوید بدن خود را به سمتی که در حال رکاب زدن هستید به حرکت در بیاورید؛ این اشتباه عضلات شما را ضعیف تر خواهد کرد؛ در واقع به جای کمک گرفتن از عضلات و مفاصل اصلی عضلات چهارسر، مرکز بدن و باسن را به حرکت در می آورید.

ادامه دادن به این کار فرم بدن را به کلی به هم می ریزد و احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهد؛ در صورتی که حس می کنید مقاومت زیاد است و بدن را به حرکت اضافه وامی دارد، مقاومت را کاهش بدهید.مقاومت بسیار کم حرکت پدال زدن را خطرناک می کند؛ شما به کمی مقاومت نیاز دارید تا حرکات از کنترل خارج نشوند و مفاصل حالت پرت شدن به خود نگیرند؛ در این حالت ممکن است زانوهایتان از پدال جدا شده و به ترمز یا دسته برخورد کند و آسیب ببینید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()