09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 18 شهریور 1397 در ساعت 12 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما فواید بی شمار ورزش کردن را می دانیم، خصوصا اینکه اگر تمرینات روزانه را به طور جدی دنبال کنیم، شاهد پیشرفت چشمگیری در کاهش وزن، تناسب اندام و نیز سلامتی خواهیم بود. از دیر باز دویدن و راه رفتن سریع یکی از دسترس ترین ورزش هایی بوده است که افراد می توانستند به طور روزانه و دائم، بدون هیچ گونه هزینه و اتلاف وقتی آن را انجام دهند.

همانطور که می دانید دویدن و پیاده روی مادر همه ورزش ها هستند و اصولا اگر شخصی تصمیم جدی برای لاغری و کاهش وزن داشته باشد، اولین ورزشی که در این زمینه پیشنهاد می شود، دویدن و پیاده روی است. البته باید اشاره کنیم که این ورزش ها نیز باید طبق اصول و رعایت مواردی اجرا شوند تا فرد بتواند به هدف خود دست یابد. برای مثال: اینکه چگونه بدویم یا راه برویم یا طرز صحیح گام برداشتن چگونه است؟ یا پوشیدن کفش مخصوص دویدن تاثیر اجرای تمرین را بیشتر خواهد کرد یا خیر؟

در صورتی که قصد تمرین بر روی تردمیل را داشته باشید، بی شک رعایت اصول و مواردی از جمله اینکه چگونه بر روی تردمیل قدم بردارید؟ چه مقدار آب بنوشید؟ چه ساعت هایی تمرین کنید یا بدانید که با چه روش هایی تمرین شما بر روی دستگاه تاثیر گذارتر خواهد شد را فراموش نکنید.

استفاده از تردمیل برای کاهش وزن؛ آری!

دویدن بر روی تردمیل از آن جهت که همیشه و در همه حال در دسترس کاربر است، گزینه مناسبی برای اجرای تمرینات روزانه به شمار می آید. اگر تصمیم شما از ورزش روزانه کاهش وزن و لاغری است، توصیه می کنیم که تمرین بر روی تردمیل را حتما امتحان کنید. تداوم در تمرین با این دستگاه ورزشی هوازی در کاهش وزن بسیار موثر است و افرادی که به طور روزانه از تردمیل استفاده می کنند، صحت این مطلب را تایید خواهند کرد.

استفاده از تردمیل با دویدن بیرون از منزل بسیار متفاوت است، زیرا شما با استفاده از این دستگاه می توانید به راحتی شدت تمرین را از طریق تنظیم شیب و سرعت افزایش یا کاهش دهید یا می توانید برای مدتی تمرین را متوقف نموده و استراحت کنید و حتی می توانید وضعیت عمومی بدن خود را حین تمرین سنجیده و نسبت به شرایط فیزیکی تان به تمرین ادامه دهید.

استفاده از تردمیل برای درمان برخی بیماری ها؟ آری!

تردمیل در زمینه های پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. اکثر اوقات پزشکان برای جلوگیری یا درمان بیماری هایی مانند: دیابت نوع یک و دو، کبد چرب، پارکینسون، افزایش ظرفیت شش ها، فشار خون بالا و جلوگیری از پوکی استخوان استفاده از تردمیل را به بیمار توصیه می کنند.

تداوم در اجرای تمرین بر روی تردمیل به طور چشمگیری در درمان این دست از بیماری ها تاثیر گذار است. حتی استفاده از این دستگاه ورزشی هوازی برای بانوان باردار و نیز افراد سالمند توصیه می شود. استفاده از تردمیل لزوما به این منظور نیست که شما بر روی دستگاه تمرینات با سرعت و شدت بالا اجرا نمایید. همین که بتوانید برای مدت 15 الی 45 دقیقه بر روی دستگاه به قدم زدن عادی بپردازید، از فواید پیاده روی روزانه بهرمند خواهید شد.

مزیت تردمیل نسب به تمرین بیرون از منزل برخورداری دستگاه از ضربه گیر هایی است که فشار وارده حین راه رفتن و دویدن را به خود جذب کرده و از آسیب به نواحی زانو و کمر جلوگیری می کند. علاوه بر این اکثر تردمیل ها از برنامه های تمرینی پیش فرض برخوردارند که کاربر با استفاده از آن ها می تواند به اجرای تمرینات تنوع ببخشد و همانند یک مربی ورزش خود را به صورت اصولی اجرا کرده و تحت نظر داشته باشد.

راه رفتن و دویدن بیرون از منزل یا استفاده از تردمیل در این موارد ممنوع است!

  1. افرادی که زانوهای شدیدا پرانتزی دارند.
  2. افرادی که تحت جراحی دیسک کمر قرار گرفته اند.
  3. افرادی که تحت جراحی تعویض مفاصل قرار گرفته اند.
  4. افرادی که به طور مداوم سابقه پیچ خوردگی مچ پا دارند.
  5. افرادی که از آسیب دیدگی رباط های صلیبی زانو رنج می برند.
  6. افرادی که از آرتروز یا ساییدگی غضروفی در ناحیه ستون فقرات رنج می برند.
  7. افرادی که تحت جراحی منیسک زانو، خصوصا منیسک خارجی زانو قرار گرفته اند.

در این شرایط استفاده از تردمیل و حتی دویدن یا راه رفتن بیرون از منزل برای این دست افراد توصیه نمی شود و بهتر است تحت نظر پزشک از دستگاه های ورزشی هوازی دیگر مانند: دوچرخه ثابت، الپیتیکال یا حتی ورزش های آبی مانند: شنا یا پیاده روی در آب که با استفاده از تردمیل های آبی انجام می شود، استفاده کنند.

این افراد می توانند پس از گذراندن مدت طول درمان و بهبودی کامل، تمرینات خود بر روی تردمیل را آن هم با سرعت و شدت بسیار کم و در حد قدم زدن شروع نمایند. زیرا همانطور که می دانید پیاده روی و راه رفتن موجب استحکام استخوان ها خواهد شد.

هنگام دویدن بر روی تردمیل موارد زیر را رعایت نمایید!

  1. آغاز و پایان تمرین را همواره با سرعت بسیار کم انجام دهید.
  2. در صورت احساس گیجی یا سیاهی چشم سریعا دستگاه را متوقف نموده و استراحت کنید.
  3. عمل گرم کردن قبل از ورزش و سرد کردن پس از تمرین را با سرعت های پایین اجرا نمایید.
  4. از اجرای تمرین تکراری بپرهیزید و تمرینات تان را متنوع اجرا کنید تا تاثیر ورزش چند برابر شود.
  5. از دویدن های طولانی مدت با شیب زیاد خودداری نمایید تا مانع از فشار مضاعف بر زانوها و کمر شوید.
  6. قبل از شروع تمرین گیره ایمنی را به خود متصل کنید تا در صورت بروز حوادث احتمالی، باعث توقف سریع دستگاه شود.
  7. از گرفتن دستگیره های تردمیل حین تمرین خودداری کنید، این کار به این دلیل که بروز آسیب های احتمالی حین تمرین را افزایش می دهد.
  8. از دویدن بر روی تردمیل بدون داشتن کفش مناسب و پای برهنه جدا خودداری نمایید؛ زیرا موجب آسیب دیدگی جدی حین تمرین و فشار به نواحی زانو و کمر خواهد شد.

در کل استفاده از تردمیل گزینه مناسبی برای داشتن اندام متناسب و سلامتی است، زیرا اصلی ترین عمل روزانه افراد یعنی راه رفتن و پیاده روی را شبیه سازی می کند. البته ناگفته نماند که در کنار تمرین و دویدن بر روی تردمیل عوامل دیگری نیز مانند: رژیم غذایی مناسب، نوشیدن به موقع آب یا استفاده از برنامه های تمرینی متفاوت با دستگاه، بیش از پیش در روند لاغری افراد در تمرین با تردمیل تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()