09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 13 تير 1397 در ساعت 7 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عبارت آب آوردن زانو یا حتی دیگر اعضای بدن را تا به حال شنیده اید و اطلاعتی از چگونی به وجود آمدن این مشکل دارید؟ این مشکل بیشتر اوقات در ناحیه زانو رایج بوده و به آب آوردن زانو معروف است. حال سوال این است که آب آوردن زانو چیست؟ پاسخ این سوال آن است که آب آوردن زانو مشکلی جدی و البته آزار دهنده ای است که در صورت عدم درمان فوری می تواند مشکلات جدی زیادی برای ما به وجود آورد. نام علمی این بیماری افوژن است که البته بیشتر افراد فقط با نام آب آوردن زانو آشنا هستند.

زمانی که ترشح مایع مفصلی بیش از حد در داخل یا اطراف زانو باشد، زانو و اطراف آن متورم شده و شدیدا دچار درد خواهد شد. اگر به این مشکل زانو و در واقع آب آوردن آن توجه نشود مشلات جدی برای سلامت زانو به وجود خواهد آمد و سلامتی شما به خطر خواهد افتاد.

حال سوال بعدی که اغلب ذهن ها را به خود مشغول می کند آن است که این مشکل چرا به وجود می آید و آیا راه های درمانی نیز دارد یا خیر؟

اینکه این مشکل چرا به وجود می آید دلایل مختلفی دارد و یکی از دلایلی که اغلب افراد گمان عامل اصلی این موضوع خواهد بود، استفاده از تردمیل است که در این مقاله می خواهیم با بررسی های علمی به این موضع بپردازیم که آیا استفاده از تردمیل سبب آب آوردن زانوها خواهد شد یا خیر؟

آب آوردن زانو با تردمیل

همان طور که می دانید تردمیل وسیله ای ورزشی بسیار مفیدی است که امروزه در اکثر باشگاه های بدنسازی یا حتی خانه ها برای کاهش وزن و ارتقای سلامتی وجود دارد. با استفاده از این دستگاه می توانید به راحتی با امکاناتی که دارد تمام موارد از جمله سرعت و مدت دویدن و تعداد ضربان قلب و زاویه دویدن یا همان شیب را تحت کنترل داشته باشید تا با کم دقتی یا استفاده نادرست دچار مشکلات و انواع بیماری ها از جمله آسیب های زانو نشوید. استفاده از این دستگاه راه و روش مشخص و البته اصولی دارد که در زمان استفاده باید آنها را بیاموزید و به کار ببرید تا دچار مشکل نشوید.

یکی از قواعد و اصولی که حتما در مرحله نخست استفاده از تردمیل باید آن را رعایت کنید پوشیدن کفش مناسب و ورزشی برای استفاده از تردمیل است. آب آوردن زانو زمانی که از تردمیل استفاده می کنید اگر پابرهنه باشید و از کفش مناسب و البته استانداردی استفاده نکنید، حتما در کنار بیماری های مختلف به وجود خواهد آمد و شما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد.

تردمیل برخلاف زمین معمولی برای شما تکیه گاه استاندارد و محکمی است که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی و بدون مشکلی راه بروید.

باید بدانید که راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل اصولی دارد و باید آنها را کاملا اجرا کنید. ابتدا بدنتان را گرم کرده و بعد از سرعت پایین دستگاه استفاده کرده و کم کم افزایش سرعت داشته باشید و آن زمان هم اگر آمادگی جسمانی داشتید یا از وزن زیادی برخوردار نبودید می توانید به آهستگی بر روی تردمیل بدوید و در غیر این صورت اصلا به شما توصیه نمی کنیم که دویدن را امتحان کنید و بهتر است تا متناسب شدن شرایط و حتی اندامتان فقط بر روی تردمیل راه بروید و پیاده روی خوبی را تجربه کنید.

نیرویی که از طریق تردمیل در زمان راه رفتن یا دویدن به بدن مخصوصا ستون فقرات، کمر و زانوهای شما وارد می شود بسیار زیاد است و به همین دلیل است که تردمیل های جدید امروزی اکثرا به ضربه گیرهای قوی مجهز شده اند و سبب می شوند فشار زیادی به اعضای بدن شما وارد نشود.

به یاد داشته باشید اگر بدون کفش مناسب بر روی تردمیل اقدام به انجام دادن پیاده روی و ورزش کنید ریسک آب آوردن زانوها را در بدنتان بسیار بالا برده اید.

علاوه بر کفش همان طور که اشاره کوچکی در بالا شد استفاده از دور تند تردمیل در زمانی که شما اصلا آمادگی کافی ندارید ممکن است سبب آب آوردن زانوهایتان شوید و درصد ابتلا به این موضوع با پای برهنه بسیار زیاد می باشد. یکی دیگر از دلایل آب آوردن استفاده از دور تند تردمیل می باشد. تنها راه اصولی از سرعت بالای تردمیل آن است که کم کم با بالا رفتن آمادگی جسمانیتان سرعت خود را افزایش دهید.

سرعت بالای دویدن اگر با در نظر نگرفتن شرایط انجام شود حتما سبب آب آوردن زانوهای شما خواهد شد.

راه های درمان آب آوردن زانو متفاوت است و باید حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید، گاهی به شما توصیه می شود استراحت کرده و فقط نرمش های سبک انجام دهید و گاهی هم به شما اجازه انجام دادن پیاده روی سبک را می دهند و می توانید اصولی و درست پیاده روی کنید تا شاهد درمان کامل زانوهایتان باشید.

همان طور که گفته شد یکی از راه های درمان آب آوردن زانو ورزش و انجام دادن پیاده روی است و البته به یاد داشته باشید که باید اصولی و درست و با کمک متخصصی این کار را شروع کرده و ادامه دهید تا شاهد نتایج خوبی باشید و دچار مشکل نشوید. این را بدانید انجام دادن هر نوع ورزشی نیز برای درمان آب آوردن زانو مناسب نیست و باید ورزش های خاصی یا پیاده روی ساده ای انجام دهید.

معمولا انجام دادن ورزش حرفه ای زانو درد و آب آوردن را تشدید می کند. بهترین راه حل استفاده اصولی از دستگاه تردمیل است. در ابتدا بدن را حسابی گرم کنید آهسته راه بروید و در صورت عدم وزن زیاد در اوج تمرینات می توانید کمی بدوید و در غیر این صورت فقط تند راه بروید و سپس مجدد سرعت را پایین بیاورید و تا بدنتان کم کم سرد شده و تعداد ضربان قلبتان نیز کمتر و کمتر شود.

در کل ورزش هم می تواند سبب بهبود و هم سبب بدتر شدن بیماری زانوهای شما شود و این شما هستید که با استفاده درست از هر دستگاه ورزشی از جمله تردمیل می توانید بدن را به سلامتی و تندرستی برسانید یا آن را بیمار و رنجور کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()